کد خبر: ۱۱۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا:
رئیس کمیته علمی کرونا با تاکید بر همکاری کشورها برای تولید واکسن گفت: اگر این همکاری ها صورت بگیرد زودتر به واکسن دست پیدا می کنیم و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مصطفی قانعی در نشست تبادل تجربیات علم و فناوری جایزه مصطفی که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا از مردم در خواست داشتیم که در موارد خاص برای انجام تست به بیمارستان‌ها مراجعه کنند که این استراتژی درستی نبود زیرا بیماران بعد از انتقال به افراد سالم به بیمارستان ها مراجعه می کردند.

وی با بیان اینکه بهترین راه کاهش شیوع کرونا در خانه ماندن است، گفت: یکی دیگر از تجارب ما با شیوع این بیماری این بود که خودکفا باشیم و از تجهیزات تولید شده در کشور خودمان برای مبارزه با این بیماری بهره ببریم.

قانعی افزود: در ابتدای شیوع بیماری، چندین دارو برای درمان کرونا پیشنهاد شد که مورد بررسی قرار گرفتند.

ورود محققان به ساخت واکسن

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا با اشاره به فعالیت ها در راستای ساخت واکسن کرونا اظهار کرد: از سال‌های گذشته برخی از شرکت‌های فناور در زمینه تولید واکسن های انفولانزا فعال بودند از این رو از آنها درخواست داشته ایم که به ساخت واکسن ورود پیدا کنند؛ اکنون ۵ شرکت در این حوزه فعال هستند.

قانعی با تاکید بر آماده سازی بیمارستان ها برای موج دوم کرونا در کشور، گفت: در موج اول بیمارستانی به درمان بیماران مبتلا اختصاص داده شد. در این راستا درصدد هستیم که در همه بیمارستان‌ها بخش مربوط به کرونا ایجاد شود و سایر بخش‌ها به ارائه خدمات خود ادامه دهند.

ضرورت همکاری با کشورها برای ساخت واکسن

وی با تاکید بر همکاری کشورها برای تولید واکسن مرتبط با کرونا گفت: باید یک راهی وجود داشته باشد برای اینکه کشورها با همدیگر همکاری کنند و به تولید واکسن برسند.

قانعی تاکید کرد: تکنولوژی تولید واکسن تکنولوژی ای نیست که به یک کشور محدود شود؛اگر چند کشور با یکدیگر همکاری کنند بازار خوبی برای واکسن به وجود می آید ضمن اینکه در زمان کوتاه به نتیجه می رسیم و هزینه تحقیقات بین کشورها تقسیم می شود.

به گفته رئیس کمیته  علمی مبارزه با کرونا، ضروری است که کشورها با یکدیگر همکاری کنند.

قانعی خاطر نشان کرد: البته که همکاری در این بحران سخت است اما اگر بازیگران منطقه ای راضی باشند این همکاری ها می تواند صورت بگیرد تا برای مبارزه به موج دوم این بیماری نیاز کشورها مرتفع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار