کد خبر: ۱۱۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هشدار داد؛
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان هشدار داد.

احمد جنیدی، در آستانه هفته ملی بدون دخانیات، در گفتگو با خبرنگار مهر، بر ضرورت آشنایی با ترفندهای صنایع دخانی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای حفاظت از جوانان در مقابل دخانیات، تاکید کرد و گفت: صنایع دخانی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری اقدامات هماهنگ و گسترده در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات، افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری، «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» است.

جنیدی ضمن بیان اهمیت کاهش مصرف مواد دخانی و خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم، بر افزایش آگاهی عمومی به خصوص جوانان در خصوص تأثیرات مضر دخانیات از انواع سرطان تا بیماری‌های تنفسی مزمن تاکید کرد و ادامه داد: آموزش تأثیرات مخرب ترفندها و روش‌های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی بر افزایش مصرف دخانیات توسط جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و راهکارهای حفاظت جوانان از آسیب‌ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، آشنا کردن آنها با ترفندهای صنایع دخانی برای جلوگیری از به دام افتادن است.

جنیدی افزود: صنایع دخانی، هر روز با ترفندهای جدید و معرفی محصولات جایگزین مواد دخانی مانند سیگارها و قلیان‌های الکترونیکی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی و کسب درآمدهای هنگفت هستند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تشدید علائم این بیماری در افرادی که مواد دخانی مصرف می‌کنند، گفت: شعار ملی هفته بدون دخانیات در سال جاری، «محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا» است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار