کد خبر: ۱۱۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
حمید قبایی‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون بوکس گفت: استقبال برای حضور در لیگ به قدری خوب بوده است که ما را به این فکر انداخته تا در کنار لیگ برتر، مسابقات دسته یک را نیز برگزار کنیم.

حمید قبایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره زمان آغاز فعالیت‌های رشته بوکس اظهار داشت: در اواخر هفته گذشته نامه‌ای از سوی وزارت ورزش برای ما ارسال شد که در آن از آغار فعالیت‌های ورزشی در استان‌هایی با وضعیت سفید خبر داده بود، اما در استان‌هایی با وضعیت زرد تنها برخی رشته‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند که بوکس در میان آنها قرار ندارد. طبیعتاً بوکس نیز مانند رشته‌های کشتی، جودو، کاراته و تکواندو هنوز مجوز آغاز فعالیت ندارد.

وی در مورد پیش‌بینی‌اش از زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بوکس گفت: تقویم ورزشی بوکس در سال جاری را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم. در پیش‌بینی ما  اواخر تیر ماه به‌عنوان زمان آغاز مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان مشخص شده است. در صورت صدور مجوز فعالیت‌های ورزشی، مسابقات قهرمانی کشور رده سنی پایه (نونهالان، نوجوانان و جوانان) را  تا شهریور ماه برگزار خواهیم کرد. همچنین قرار است اواخر آبان ماه مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان برگزار شود.

سرپرست دبیری فدراسیون بوکس راجع به وضعیت برگزاری رقابت‌های لیگ بوکس و تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات گفت: قرار است در هفته جاری جلسه کارگروه لیگ بوکس برگزار و درباره دیدار با مسئولان تیم‌هایی که برای حضور در لیگ  اعلام آمادگی کردند، برنامه‌ریزی داشته باشیم. در ابتدا نظر ما حضور شش تیم در لیگ برتر بوکس بود، اما به قدری استقبال از حضور در مسابقات خوب بود که فکر می‌کنم برنامه مسابقات را با حضور هشت تیم ببندیم.

قبایی‌زاده تصریح کرد: استقبال برای حضور در لیگ به قدری خوب بوده است که ما را به این فکر انداخته تا در کنار لیگ برتر، مسابقات دسته یک را نیز برگزار کنیم. خیلی از استان‌ها با بضاعت مالی کمتر قصد حضور در لیگ را دارند و در حال برنامه‌ریزی و ساماندهی برای حضور آنها در لیگ دسته یک هستیم. همه این اتفاقات البته نیازمند سازمان لیگ قدرتمندی است که حتی بتواند در رده‌های پایه نیز لیگ را راه‌اندازی کند. پویایی یک رشته ورزشی به برگزاری لیگ‌های آن بر می‌گردد و چه بهتر که لیگ در همه رده‌های سنی برگزار شود. بیشترین تمرکز رئیس و نایب رئیس فدراسیون نیز در حال حاضر برگزاری لیگ‌های قدرتمند است.

سرپرست دبیری فدراسیون درباره تقویم فدراسیون جهانی بوکس در سال 2020 گفت: بعید می‌دانم در سال 2020 شاهد برگزاری مسابقه‌ای از سوی فدراسیون جهانی باشیم، اما کشورهایی که وضعیت سفید دارند از امکان برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی برخوردار هستند. ما نیز به دنبال این هستیم که در استان‌های خود تورنمنت‌های بین‌المللی را برگزار کنیم. در این شرایط مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک نیز خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون بوکس ، بوکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار