کد خبر: ۱۱۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
در پی تشدید اعتراضات و ناآرامی‌ها، 500 نیروی گارد ملی آمریکا در شهر مینیاپولیس مستقر شدند و رئیس جمهور آمریکا نیز گفت که این نیروها کاملا آماده هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از سه روز اعتراضات در شهر «مینیاپولیس» واقع در ایالت مینه‌سوتا،‌ 500 نفر از نیروهای گارد ملی در این شهر مستقر شدند.

ژنرال «جان ینسن» از مقامات گارد ملی ایالت مینه‌سوتا گفت: «نیروهای ما آموزش دیده‌اند تا از جان و مال انسان‌ها حفاظت کرده و از برگزاری مسالمت‌آمیز تظاهرات اطمینان حاصل کنند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیروهای گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس خبر داد. وی گفت که این نیروها کاملا آماده هستند.

دوشنبه گذشته بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، بازهم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار