کد خبر: ۱۱۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای به وزارت‌ دادگستری و خزانه‌داری آمریکا، توئیتر را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی طی نامه‌ای در روز جمعه خطاب به وزارت‌خانه‌های دادگستری و خزانه‌داری این کشور خواستار تحقیقات علیه توئیتر در رابطه با نقض تحریم‌ها علیه ایران شد.

در حالی که پیش از این توئیتر در چالش مستقیمی با دونالد ترامپ قرار داشت، اکنون نامه کروز مشکل دیگری را برای این شرکت ایجاد کرده است.

کروز از «بیل بار» دادستان کل و «استیون منوچین» وزیر خزانه داری خواسته تا بررسی کنند که آیا توئیتر مرتکب نقض تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران شده یا خیر.

کروز نوشت: «معتقدم که هدف اصلی تحریم باید تغییر رفتار افراد و رژیم‌های تحت تحریم باشد و نه شرکت‌های آمریکایی».

او در ادامه افزود: «اما وقتی یک شرکت حتی پس از دریافت نامه رسمی باز هم به عمد و آشکارا قانون را نقض می‌کند، باید دولت فدرال در این‌باره واکنش نشان دهد».

گفتنی است، پس از آن‌که توئیتر یکی از پیام‌های ترامپ را گمراه‌کننده خوانده بود، ترامپ هم توئیتر را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد. آدام شیف از چهره‌های شاخص دموکرات هم در این‌باره گفته که اگر ترامپ از توئیتر خوشش نمی‌آید از آن خارج شود. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار