کد خبر: ۱۱۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
دارنده سه مدال مسابقات جهانی کاراته گفت: در تورنمنت‌های آخری که حضور داشتم دیگر در وزن جدید جا افتاده بودم و به کاراته دنیا نشان دادم در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز حرف برای گفتن دارم.

امیر مهدی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص شرایط تمرینی خود اظهار داشت: این روزها بیشتر در خانه مشغول تمرین هستم و برخی مواقع نیز به باشگاهی می‌روم که کسی حضور ندارد و تنها تمرین می‌کنم. با همه این وجود واقعا شرایط حساس و خطرناک است و ویوس کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد و تفاوتی میان افراد ورزشکار، پیر، جوان و یا غیرورزشکار قائل نیست.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی باعث شد که فدراسیون جهانی کاراته مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان، لیگ‌های جهانی و انتخابی المپیک را یک به یک تعطیل کند و در سال 2020 دیگر شاهد هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای نباشیم. اتفاقی که باعث خواهد شد با شیب ملایمتری تمرین کنم، اما از طرفی  اجازه نخواهم داد که بدنم به خواب برود و تلاش می‌کنم آمادگی خود را حفظ کنم تا شرایط مشخص شود.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان در خصوص تغییر تصمیم فدراسیون جهانی کاراته و  برگزاری مراحل لغو شده مسابقات لیگ جهانی و قهرمانی اروپا گفت: فدراسیون جهانی کاراته در ابتدای شیوع ویروس کرونا عجولانه تصمیم گرفت و بعد از لغو  مسابقات لیگ جهانی مراکش ، قهرمانی اروپا و انتخابی المپیک در پاریس، لیست نفرات المپیکی را اعلام کرد. این اتفاق باعث شد خیلی نفراتی که در رنکینگ فدراسیون جهانی همچنان از شانس المپیکی شدن برخوردار بودند به این تصمیم اعتراض کنند.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از این اعتراضات مجددا فدراسیون جهانی تصمیم گرفت که مسابقات لغو شده را در سال 2021 برگزار کند. فکر می‌کنم با این اتفاقات شرایط عادلانه‌تر شد. من نیز با این تصمیم می‌توانم در مسابقات مراکش به عنوان یک رویداد تدارکاتی حضور داشته باشیم تا با بهترین شرایط در گزینشی المپیک پاریس به میدان بروم.

وی درخصوص عملکرد خود در وزن جدید گفت: از اوایل سال 2019 در وزن جدید شروع به مبارزه کردم و در تورنمنت‌های اسپانیا، دبی و شیلی توانستم نفرات اول و دوم رنکینگ المپیک را شکست بدهم. در کاراته وان دبی مقابل حریف مصری که نفر دوم رنکینگ المپیک بود به پیروزی رسیدم و در اسپانیا نیز از سد قهرمان جهان و نفر شماره یک رنکینگ گذشتم. در تورنمنت‌های آخری که حضور داشتم دیگر در وزن جدید جا افتاده بودم و به کاراته دنیا نشان دادم در وزن 67 کیلوگرم نیز حرف برای گفتن دارم.

ملی‌پوش کاراته ایران افزود: تصمیم من و استاد هروی برای تغییر وزن در مسابقات آخر به نتیجه‌گیری نزدیک شده بود و هدف ما نیز برای تغییر وزن همین بود که رفته رفته به شرایط خوب نزدیک شدیم، اما مسابقات لغو شد. در حال حاضر نیز برای مسابقات 2021 همین هدف‌گذاری را خواهیم داشت تا در مسابقات پاریس کار ناتمام را به اتمام برسانیم و سهمیه سوم المپیک کاراته ایران را که به همه قول داده بودیم را محقق کنیم.

مهدی‌زاده در خصوص شایعاتی که مبنی بر احتمال لغو کامل المپیک توکیو مطرح شده است، تاکید کرد: در صورت این اتفاق کاراته بیشترین لطمه را خواهد خورد. کاراته برای حضور در المپیک سالیان سال صبر کرد و اگر در اولین حضور خود این شانس را از دست بدهد ضربه جبران ناپذیری دریافت خواهد کرد. امیدوارم این اتفاق نیفتد، اما در صورت وقوع این اتفاق نیز کاری از دست ما بر نخواهد آمد و چیزی جز حسرت برای کاراته‌کاهای دنیا باقی نخواهد ماند که بعد از این همه زحمت و رویاپذیری به خاطر یک ویروس رویاهایشان بر باد رفته است.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار