کد خبر: ۱۱۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
پارک خورشیدی "Cleve Hill" که بزرگترین نیروگاه خورشیدی بریتانیا خواهد بود، به طور رسمی مجوز گرفت تا برق مورد نیاز ۹۱ هزار خانه را تامین کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دفتر بازرسی برنامه‌ریزی بریتانیا اعلام کرد که یک پارک خورشیدی که بزرگترین پارک خورشیدی در انگلستان خواهد بود، از سوی مقامات دولتی برای توسعه، چراغ سبز دریافت کرده است.

طبق گفته گاردین، پارک خورشیدی "Cleve Hill" از ۸۸۰ هزار پنل خورشیدی تشکیل می‌شود و دارای اوج ظرفیت ۳۵۰ مگاوات(MW) خواهد بود. طبق اطلاعات وبسایت این پارک خورشیدی، برق تولیدی این نیروگاه برای تامین انرژی حدود ۹۱ هزار خانه کافی است. قرار است این پارک خورشیدی در حدود ۹۶ کیلومتری جنوب شرقی لندن ساخته شود.

پارک خورشیدی "Cleve Hill" شامل ماژول‌های فتوولتائیک، ذخیره انرژی و زیرساخت‌های مرتبط با توسعه خواهد بود.

سازندگان این پارک خورشیدی می‌گویند که انرژی خورشیدی تولید شده در این نیروگاه به انگلیس کمک می‌کند تا به هدف خود برای رسیدن به عدم انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ برسد.

از آنجا که ظرفیت این نیروگاه بیش از ۵۰ مگاوات است، به عنوان یک پروژه زیرساختی قابل توجه در سطح ملی شناخته می‌شود و راه اندازی آن منوط به طی کردن فرآیند بازرسی و جلسات عمومی شد.

مخالفان راه اندازی این نیروگاه از صنعتی شدن احتمالی این منطقه و اینکه یک منظره طبیعی کامل را نابود می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

یکی از مخالفان می‌گوید: من هم می‌خواهم ببینم تا انتشار کربن[در انگلیس] تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد، اما این کار نباید به هر قیمتی انجام شود.

توسعه دهندگان "Cleve Hill" با تأکید بر مزایای انرژی پاک این پارک خورشیدی و ذکر درآمدی که می‌تواند برای جوامع روستایی داشته باشد، به این نگرانی‌ها واکنش نشان دادند.

"امیلی مارشال" سخنگوی این پارک خورشیدی گفت: پارک خورشیدی افزایش ۶۵ درصدی تنوع زیستی در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

در حالی که "Cleve Hill" بزرگترین نیروگاه خورشیدی در انگلیس خواهد بود، اما در مقایسه با سایر پارک‌های خورشیدی در سطح جهان هنوز نسبتاً کوچک است. بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اروپا، نیروگاه "Núñez de Balboa" در اسپانیا است که دارای ۱.۴ میلیون صفحه خورشیدی و ظرفیت کلی ۵۰۰ مگاوات است. همچنین نیروگاه خورشیدی "نور ابوظبی" در امارات متحده عربی بزرگترین کارخانه خورشیدی در جهان است که دارای ظرفیت ۱.۱۸ گیگاوات و دارای ۳.۲ میلیون صفحه خورشیدی است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار