کد خبر: ۱۱۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
به نام مردم، مخالف خواست مردم
هر روز بر تعداد فوتبالیست‌هاى مبتلا شده به «کرونا» اضافه مى‌شود! هر روز معلومات مربوط به این بلا، ما را با تناقض‌هاى بیشترى روبه‌رو مى‌کند!
خبرورزشی/ ‌اردشیر لارودی؛ باید پرسید که فلسفه وجودى مدیران تیم‌ها و بلکه اصل «مدیریت» در تیم‌هاى لیگ برتر، چیست؟ آیا فرقى بین بودن و نبودن مدیریت واقعاً موجودى که فوتبال ایران را اداره و کنترل مى‌نماید- ولى در اصل هیچ کارى در این عرصه و سایر عرصه‌ها ندارد- مى‌توان یافت؟
در همین ماجراى «ویروس کرونا» با دستورالعمل واجب‌الرعایه‌اى که «قرنطینه» شدن را، یک واجب لازم و صد در‌صد مى‌دانست، چه‌کار کردیم؟ آیا خواسته‌هاى ستاد مبارزه با «کرونا» را مو به مو، رعایت و اجرا نمودیم؟ آیا فهمیدیم که ضرورت این بگیر و ببندها، در چیست؟ آیا در قبال هواداران که به این بازى‌ها دل بسته‌اند و امید به زندگی‌شان بیشتر مى‌شود، مسئولانه عمل کردیم؟
علیه ویروس یا همدست کرونا؟
هر روز دستور مى‌آید! هر روز بخشنامه صادر مى‌شود! دستورهاى اکید و موکد! و هر روز، سه بار و بلکه بیشتر، یادآور مى‌شوند و شدیم که در خانه‌هاى خود بمانید! براى تمرین هم از محل زندگى خود خارج نشوید! تمرین فردى و تمرین فرادى، آن هم در محل سکونت! مواظب باشید! به ورزشگاه و محل تمرین همیشگى خود، سرى هم نزنید؛ هر جا جمعیتى است چند نفره، نزدیک‌شان نشوید! سلامت خود را بپایید! سالم بمانید! مربیان از این امر، چگونه استفاده کردند؟ و مدیران تیم‌ها؟
در شهرها، اتوبوس‌ها کمتر مسافر زدند! تاکسى‌ها با فاصله و یک نفر و دو نفر کمتر از سال پیش، سرنشین گرفتند! مترو‌ها هم خلوت شدند! رستوران‌ها تعطیل، سینما‌ها بسته، باشگاه‌ها، استخر‌ها و سونا‌ها نیز همه تعطیل! همگى قدغن!
اما فوتبال با خودش چه کرد؟ این همه بیمار «کرونا» یى که در حال بیشتر شدنند، از کجا درآمدند؟ قرنطینه در خانه، ویروس را جان‌سخت‌تر به جان تیم‌هاى ماجرا انداخت؟ خبر‌ها خوب نیستند! خبر‌ها بدند! خبر‌ها از سر به هوایى خبر مى‌دهند! سر به هوایى آقاى سرپرست، آقاى مربى، آقایان بازیکنان و حتى پرسنل ادارى و کنارى تیم‌ها!
یک سؤال: فایده تمرین تک‌نفره در خانه چه بود؟ آورده فوتبال ما، چه شد؟
پولش را مى‌گیرید! یا نمى‌گیرید؟
گل‌گهر، فولاد اهواز، نفت آبادان، تراکتور، ماشین‌سازى، شهرخودرو و...، چه خبر است؟ چه خبرى قرار است بشود؟ بهترین بازیکنان ایران را چگونه مراقبت مى‌کنیم؟ از دستورالعمل فدراسیون پزشکى، چه فهمیده‌ایم؟ فدراسیون پزشکى، از بخشنامه‌هاى ستاد مبارزه با کرونا و کووید ١٩، چه فهمى و چه درکى دارد؟
قرار است با نفرات کمتر، در فاصله‌هاى بیشتر تمرین کنیم! علماى بى‌علم و بى‌عمل ما، فرمان بازى دوستانه مى‌دهند! بازى با تیمى که نفراتش «تِست» نشده و «تِست» نداده و مى‌تواند یک مجموعه ناقل و انتقال‌دهنده «ویروس» باشد!
در کج‌فهمى، یگانه‌ایم! در غلط‌فهمى، نظیر نداریم! و تازه، شائبه «تظاهر به ابتلا» هم هست! آن هم براى اینکه بازى‌ها را به هم بزنیم و لیگ را تعطیل کنیم تا ١٠ امتیاز و ۱۲، ۱۳ امتیاز برترى صدرنشین جدول را از بین ببریم!
پول مى‌گیریم که سلامت خود را حفظ کنیم! ماهى ١٠٠ میلیون و بلکه بیشتر، براى فرار از شر ویروس کرونا، دریافت مى‌کنیم و این کار را هم نمى‌کنیم!
به نام مردم، بر ضد خواسته‌هاى مردم عمل مى‌کنیم! به نام مردم، تعطیلى لیگ را مى‌خواهیم و ماهى ٣٠٠ میلیون تومان و این وظیفه را هم انجام نمى‌دهیم! خواسته مردم- حفظ سلامت خود- را هم رعایت نمى‌کنیم!
حفظ جان فوتبال و شمایان که باید خوب بازى کنید
قبول دارید که تحت تأثیر «ویروس کرونا» زندگى ما هم عوض شده است؟ حرف فردا و پس فردا نیست که از تغییراتى مربوط به همین آن و همین لحظه حرف مى‌زنیم! تغییراتى که با وضع قوانینى چند، آغاز گشته است!
پس چرا ما معطلیم؟ شما چرا «دو به شک» نشان مى‌دهید؟ براى چه تردید دارید؟ یعنى جان خود را و عزیزانتان را، در اولویت اول نمى‌دانید؟ آقاى سرمربى! آقاى کمک‌مربى! عالى‌جناب مدیر فنى و سرپرست و معاون ورزشى یا معاون فوتبالى باشگاه، چرا وقت را تلف مى‌کنید؟ سیاست دست روى دست، چه فایده‌اى دارد؟ هر چه لازم است، باید اجرا شود و هر چه دیرتر، بدتر! زمان را نکشید! همین پروتکل‌هاى صادره، آغاز تغییرات را طلب مى‌کند! فدراسیون پزشکى ورزشى، نه به عنوان یک آقا بالا سر که کارش دخالت است، نه، بلکه به عنوان یک بلد راه، باید خودش را باز تعریف نماید!
وزارت بهداشت و جناب دکتر حریرچى! شما هم بفهمید که چه ضرورتى دارد این نگاه تازه به ورزش حرفه‌اى! شما هم کمک کنید تا تیم پزشکى هر تیم لیگ برتر و لیگ یک، در دل خود یک تیم وظیفه‌شناس، علاقه‌مند و از جنس کادر درمان که باید با «کرونا ویروس» جنگى با همه وجود را شروع کند، داشته باشد! تیم پزشکى براى حفظ جان همه عوامل درگیرنده با فوتبال!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار