کد خبر: ۱۱۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد
رئیس اتاق بازرگانی ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دادگاههای تجاری در ۵استان خبر داد و گفت: کمکی که در شرایط کنونی می‌تواند به اقتصاد ایران صورت گیرد، باز کردن مسیر برای بخش‌خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی صبح امروز ۱۰ خردادماه در مراسم راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد ایران، بهترین کار، هموار کردن مسیر فعالیت برای بخش‌خصوصی است، گفت: متأسفانه صدور مجوز شروع کسب و کارها در برخی موارد بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: کندی در مسیر صدور کسب و کارها و مجوزهای مربوط به آنها، حتی می‌تواند شفافیت و سلامت را هم تحت تأثیر قرار دهد؛ این در شرایطی است که راه اندازی پنجره واحد فیزیکی صدور مجوز کسب و کار می‌تواند شرایط را به نحو بهتری رقم بزند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران آماده ایجاد دادگاه‌های تجاری با همکاری قوه قضائیه است و از سال ۱۳۹۱ همزمان با تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اقدامات عملی برای اجرای این قانون انجام نشده بود که این امر، لطمات زیادی را به اقتصاد ایران وارد آورد.

به گفته شافعی، ایجاد پنجره واحد، گام نخست در این زمینه است؛ این در حالی است که از مدتی قبل مکاتبه با وزیر اقتصاد برای ایجاد دادگاه‌های تجاری آغاز شد و پیشنهاد ما این بود که در مرحله نخست در ۵ استان بزرگ این اقدام انجام شود؛ اما اکنون جمع بندی بر آن شده است که ابتدا این دادگاه‌ها در تهران راه‌اندازی و سپس در سایر استان‌ها راه‌اندازی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار