کد خبر: ۱۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس اتاق مشترک ایران و عراق نوشت: این امکان وجود دارد که مردم در کشور عراق سرمایه گذاری کنند و به سود برسند.

یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به وضعیت ارتباطی ایران با عراق، گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که روابطمان را با عراق توسعه دهیم؛ چه بسا این کشور علاقمند به این توسعه ارتباطی است.

او بیان کرد: مذاکراتی را رئیس جمهور و آقای جهانگیری با این کشور انجام داده اند که طرفین علاقمند به افزایش ارتباطات هستند و در تلاش هستیم این روابط ادامه دار باشد و چه بسا این روابط نباید خدشه دار شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در خصوص صادرات به عراق، تشریح کرد: صادرات به عراق همچنان مانند گذشته انجام می شود و مشکلی در اینباره وجود ندارد. اخیرا به دلیل اینکه این کشور تولیدات کشاورزی خود را در این فصل بیشتر کرده است در صادرات برخی از محصولات ممنوعیت هایی رخ داده است.

آل اسحاق بیان کرد: در حال حاضر در صادرات میوه و تره بار و برخی از مواد غذایی ممنوعیت هایی رخ داد است که این ممنوعیت تنها برای ایران نیست بلکه این ممنوعیت برای کشورهای دیگر نیز اتفاق افتاد است چرا که آنها در تلاش هستند از تولیدات داخلی خود حمایت کنند. 

مردم روی سرمایه گذاری در عراق حساب باز کنند

این مقام مسئول گفت: عراق در تلاش است که در ۳۰ قلم مواد نظارت داشته باشند که اگر نیاز است واردات آن را ممنوع کنند. در حال حاضر روزانه حدود ۲ هزار کامیون به عراق تردد دارد و کالا از مرزهای شمالی به این کشور حمل می‌شود و مرزهای جنوبی همچنان بسته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق ادامه داد: بیشترین صادرات به کشور عراق در زمینه مواد غذایی، مواد ساختمانی، آهن آلات و فولاد، لوازم خانگی، مواد شوینده، میوه و تره بار است. 

آل اسحاق با بیان اینکه مردم می توانند روی سرمایه گذاری در عراق حساب باز کنند، گفت: این امکان وجود دارد که مردم در این کشور سرمایه گذاری کنند و این کشور نیز به دنبال این است که محصولات را در کشور پرورش دهد بنابراین می توان روی این سرمایه گذای حساب باز کرد و به سود رسید. 

به گفته این مقام مسئول انواع واحدهای لبنیاتی زیادی در عراق سرمایه گذاری کرده اند اما سرمایه گذاری در این کشور نیاز به درایت و ریسک پذیری دارد.

223227

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار