کد خبر: ۱۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه: رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری کرمانشاه بازداشت شدند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه روز شنبه در حاشیه بازدید از محل خانه تخریب شده خانم پناهی در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه قضایی خواستار برخورد با عواملی هستند که ممکن است نقض قانون کرده باشند و این کار باعث مرگ خانم پناهی شده باشد.

وی با بیان اینکه این حادثه ۲ بُعد دارد، اظهار داشت: نخست اینکه آیا رابطه ای بین اقدام نیروهای اجراییات و مرگ خانم پناهی وجود دارد یا خیر؟ که در این باره باید پزشکی قانونی اعلام نظر کند و بی شک ما بدون اغماض، باجدیت و رعایت قانون و شرع و بدون هیچ کوتاهی موضوع را پیگیری می کنیم.

پیرزن کرمانشاهی

به گفته رییس کل دادگستری استان کرمانشاه، موضوع دیگر این است که آیا عوامل اجراییات مرتکب تخلف قانونی شده اند یا خیر که طبق اعلام شهردار منطقه، زمین این محوطه اوقافی بوده و هرگونه تصرف بدون اجازه اداره اوقاف غیرقانونی است؛ همچنین محل ساخت خانه خانم پناهی در حریم فضای سبز و برق فشار قوی بوده است.

توسلی زاده در عین حال گفت: اکنون سوال این است که آیا ماموران شهرداری می توانستند بهتر از این عمل کنند که اقدام آنان به نتیجه فعلی نرسد؛ در این باره هم دادسرای مرکز استان با جدیت در حال پیگیری است و بدون هیچ اغماضی با عوامل ناقض قانون برخورد می کند .

وی در پایان خبر داد: به موجب ماده 217 قانونی آیین دادرسی کیفری رئیس و قائم مقام اجرائیات شهرداری بازداشت و نیز مشمول صدور قرار نظارت قضائی ملهم از ماده 247 قانون آیین دادرسی کیفری شده اند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه همچنین سازمان بازرسی کل کشور هم به موضوع عملکرد شهرداری کرمانشاه در موضوع خراب کردن خانه خانم پناهی و درگذشت وی ورود کرده است و نتیجه تحقیقات و گزارشش را اعلام میکند.

برچسب ها: کرمانشاه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار