کد خبر: ۱۱۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

وزارت خارجهمدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از تهیه و ابلاغ شیوه نامه اعطای مجوز اقامت ۵ ساله به سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمودی ضمن اشاره به مصوبه مورخ  ۱۳۹۸/۴/۱۵ هیأت محترم وزیران در خصوص اعطای اقامت پنج­ساله به اتباع خارجی که حداقل 250 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سپرده‌گذاری بلندمدت یا به همان میزان در ایران سرمایه‌گذاری کنند، گفت: با توجه به تأکیدات عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور - اقدامات لازم برای اجرایی شدن مصوبه هیأت وزیران صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در این راستا «شیوه نامه اعطای مجوز اقامت پنج­ساله به سپرده ­گذاران و سرمایه­ گذاران خارجی» و پیوست­‌های آن شامل «ضوابط سپرده‌گذاری ارزی ویژه اتباع خارجی جهت صدور مجوز اقامت پنج ساله» و «نمودار فرآیند اجرایی شیوه ­نامه» پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه­­‌های ذیربط در دبیرخانه کمیسیون اقامت ویژه مستقر در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تشکیل و در تاریخ 7 اسفند ماه ۱۳۹۸ در بیست و یکمین جلسه کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات به تصویب رسید و جهت اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون اقامت و تسهیلات ویژه وزارت کشور افزود: فرم­‌های درخواست متقاضیان با همکاری دستگاه­های مسئول به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی تنظیم و به همراه ترجمه شیوه نامه و پیوست­های آن به زبان­های مذکور برای وزارت امور خارجه، سازمان سرمایه­ گذاری خارجی و کمک­های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی ارسال گردید تا جهت دسترسی آسان متقاضیان در سایت­های دستگاه­های مذکور بارگذاری شود.

وی افزود: در اجرای شیوه­‌نامه مذکور و به منظور دریافت، بررسی و اعلام نظر برخط در خصوص درخواست­‌ها و ایجاد دسترسی برای مراجع ذیربط مقدمات ایجاد سامانه جامعی با همکاری دستگاه­‌های ذیربط فراهم شده و در آینده نزدیک سامانه مذکور راه­‌اندازی خواهد شد.

محمودی در ادامه گفت: بر اساس شیوه­­ نامه پیش­ گفته، «کمیسیون اقامت ویژه و تسهیلات» مستقر در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور مسئولیت رسیدگی و تصمیم­ گیری در خصوص درخواست­‌های ارسال شده را بر عهده دارد.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمودی همچنین یادآور شد علاوه بر این، استان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی که از قبل در کشور حضور داشته‌اند و مشغول فعالیت هستند را به دبیرخانه کمیسیون جهت اخذ اقامت ویژه ۵ تا ۱۰ ساله نیز معرفی کنند.

برچسب ها: وزارت خارجه ، اقامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار