کد خبر: ۱۱۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی ۱۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۷۹ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته  ۱۰۴ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه ۱۲ مورد مثبت و مابقی منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۲ مورد مثبت امروز شش نفر در نهبندان، دو نفر در قاین، دو نفر در طبس و یک نفر در بیرجند و یک نفر در درمیان هستند، مطرح کرد: مجموع مبتلایان کرونا در استان با احتساب موارد جدید به ۶۷۹ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: تاکنون از پنج هزار و ۹۲۹ آزمایش انجام شده، چهار هزار و ۹۵۰ نفر تست شان منفی و ۶۷۹ نفر جواب تست‌شان مثبت گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۱۵ نفر، درمیان ۸۴ نفر، طبس ۱۵۴ بیمار، قاین ۶۹ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۳۹ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان ۱۴ نفر هستند.

مهدی‌زاده با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان، عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان، ۶۲۸  بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و شش نفر در بیمارستان‌ها بستری‌ هستند که حال عمومی یک نفر وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در استان نداشتیم و بدین ترتیب آمار کل فوت‌شدگان بر اثر کرونا در استان خراسان‌جنوبی همان ۴۵ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مرحله دوم غربالگری کرونا ۴۶۹ هزار و ۳۲۱ نفر  معادل ۸۰.۲۶ درصد افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.

انتهای پیام/3403/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار