کد خبر: ۱۱۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
سایت گل به بررسی زندگی مارادونا پرداخته و ۷۰ حقیقت درباره زندگی او بیان کرده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست. برخی از این حقایق هیچ‌جا شنیده نشده است

سایت گل به بررسی زندگی مارادونا پرداخته و ۷۰ حقیقت درباره زندگی او بیان کرده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست. برخی از این حقایق هیچ‌جا شنیده نشده است

کلیسایی به نام مارادونا

در سال ۲۰۰۰ فیفا تصمیم گرفت تا بهترین بازیکن هزاره را انتخاب کند. پس از مدتی جر و بحث این جایزه بین مارادونا و پله به اشتراک گذشته شد. پله پس از این اتفاق خطاب به مارادونا گفته بود: اگر او فکر می‌کند بهترین بازیکن هزاره است، مشکل خودش است!

روزی از کارلوس بیلاردو، سرمربی تیم ملی آرژانتین در سال ۱۹۹۰ پرسیدند ترکیب رویایی‌اش را انتخاب کند که او گفت: مارادونا و ۱۰ نفر بازیکن دیگر.
مارادونا در سال ۲۰۰۵ به عنوان نایب ریس باشگاه بوکاجونیورز انتخاب شد اما یک سال بعد این پست را ترک کرد.

امیر کاستاریکا درباره این اسطوره یک فیلم ساخته بود که در جشنواره کن ۲۰۰۸ به نمایش درآمد.

در سال ۱۹۸۶، سر بابی رابسون درباره مارادونا گفته بود: با او آرسنال می‌تواند قهرمان جام جهانی هم بشود! فیل نیل، یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس هم در سال ۱۹۷۸ درباره مارادونا گفته: او باورنکردنی است و بهترین بازیکنی است که تا به حال دید‌ه‌ام.


در سال ۱۹۹۸ هواداران تصمیم به احداث کلیسای مارادونا در بوینوس آیرس را گرفتند. آن‌ها تاریخ را به قبل و بعد از مارادونا تقسیم کردند. مارادونا متولد ۱۹۶۰ است و به طور مثال سال ۲۰۱۰ را ۵۰ سال پس از دیگو می‌نامیدند.


گلی که مارادونا ۴ دقیقه پس از گل دست خدا و با دریبل تعداد زیادی از بازیکنان انگلیس وارد دروازه کرد از جانب فیفا گل قرن نامیده شد. اسکاتلندی‌ها به دلیل حذف انگلیس توسط آرژانتین برای مارادونا شعر هم ساخته‌اند.

از صورت مارادونا در یک برنامه عروسکی مشهور در فرانسه هم استفاده شده است. او رابطه خوبی هم با رائول کاسترو، رهبر کوبایی‌ها دارد.

مارادونا پس از تست کوکایینش در سال ۹۱، ناپل را ترک کرد.

پله در جریان جنگ‌های لفظی علیه مارادونا گفته بود: مقصر مارادونا نیست. مقصر کسانی هستند که به او مسئولیت می‌دهند. مارادونا باز هم پاسخ پله را داد: پله باید به موزه فرستاده شود. همان‌جا هم بماند.

کشور ایتالیا در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده مارادونا نزدیک به ۳۷ میلیون یورو به آن‌ها بدهی دارد که بیشتر آن‌ها به خاطر وام‌ها به دست آمده است.

مارادونا در تیم‌های باشگاهی رکورد ۰.۵۲ گل در هر بازی بر جای گذاشته. او پس از مسی، باتیستوتا، آگوئرو و کرسپو پنحمین گلزن تیم ملی آرژانتین است.

او به شدت از جام جهانی ۹۸ ناراضی بود و بازیکنان را ربات می‌خواند.

در یک کتاب روانشناسی در آرژانتین، گوستاوو برنشتین در سال ۹۷ درباره مارادونا نوشته شده: او مرجع اصلی ما است وبهتر از همه، جوهر ما آرژانتینی‌ها را نشان می‌دهد. او باعث شور و اشتیاق آرژانتینی‌ها در ۲ دهه اخیر شده. آرژانتین مارادونا است و مارادونا آرژانتین!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net


برچسب ها: جنجال های ورزشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار