کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
به گفته رئیس پلیس شهر ایندیاناپلیس، مرکز ایالت ایندیانا در آمریکا، در اعتراضات شب گذشته به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان، سه نفر هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان باخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر گزارش‌ها دست‌کم ۳ نفر در اعتراضات شنبه شب به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان در شهر ایندیاناپلیس هدف گلوله قرار گرفتند که یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، «رندال تیلور» رئیس پلیس این شهر در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، افزود پلیس همچنان مشغول بررسی این حادثه است و از شهروندان خواسته از منطقه حادثه که در مرکز شهر بوده، دوری کنند.

 وی افزود: یک افسر پلیس هم در اعتراضات دیشب دچار جراحات خفیف شد.

بنابر آخرین تحولات اعتراضات نژادپرستی در آمریکا، افزایش تنش‌ها و آشوب در شهرهای لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر، شهرداران این مناطق را مجبور کرد که حکومت نظامی در شهرهای خود اعلام کنند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شهرداران این مناطق با «بسیار غیرعادی و افراطی» توصیف کردن این اقدام، گفتند که به دلیل افزایش خشونت‌ها و وضعیت ناپایدار شهرهایشان، مجبور به اعمال وضعیت منع آمدوشد هستند.

همچنین تظاهرات اقشار مختلف مردم ایالات متحده علیه خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان در این کشور، به مقابل کاخ سفید نیز کشیده شد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان و ممانعت از ورود آنها به بخش اقامتگاه رئیس‌جمهور این کشور، از تجهیزات ضد شورش، باتون و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

ترامپ که طی روزهای اخیر از اظهارات تند، تحریک‌کننده و تهدیدآمیز علیه معترضان به خشونت پلیس آمریکایی علیه رنگین‌پوستان فروگذار نکرده بود، تهدید کرد: «به اراذل و اوباش عصبانی اجازه نمی‌دهم مسلط شوند... این اتفاق نخواهد افتاد. دولت من، خشونت اوباش‌ها را متوقف می‌کند و این کار را به صورت کامل انجام خواهد داد. آشوب ادامه نخواهد داشت».

دوشنبه هفته قبل بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاه‌پوست ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده رنگین‌پوستان آمریکایی را در شهر مینیاپولیس و سپس در سراسر این کشور در پی داشت.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار