کد خبر: ۱۱۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
یک دانشمند الجزایری، ۳ اثر منفی و خسارتی که به واسطه تخریب قبور ائمه بقیع بر جامعه اسلامی وارد شد را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نورالدین ابولحیه در هم‌اندیشی مجازی «بقیع، نگین تراث اسلامی» که به همت پژوهشکده حج و زیارت و کمیته فرهنگی اربعین حسینی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و در آستانه هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع برگزار شد، گفت: وهابی‌ها در طول تاریخ برای لطمه به بقیع کارهای زیادی انجام دادند و حملات مکرری برای تخریب بقیع داشتند.

این اندیشمند الجزایری افزود: آنها حداقل سه مرتبه به بقیع حمله کردند که مورد اول در سال 1320 هجری و حمله دوم در سال 1344 هجری قمری بود که این تخریب‌ها متأسفانه سه اثر سوء بر جامعه اسلامی گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه  اثر اول، تقسیم مسلمانان به موحد و مشرک بود، گفت: بعد از تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع، وهابیت افراد ملتزم به زیارت قبور را مشرک دانستند که در این راستا شیعه و صوفیه، مشرک شدند!

ابولحیه متذکر شد: اثر دوم از بین بردن اتحاد مسلمانان در رعایت حرمت ائمه بقیع بود چون همه مسلمانان نه فقط شیعیان به زیارت ائمه بقیع می‌‌رفتند اما این کار باعث شد که اتحاد مسلمین در زیارت قبور ائمه بقیع از بین رفته و از این طریق وحدت اسلامی خدشه‌دار شود.

وی با بیان اینکه افراد بزرگ و عظیم‌الشأن زیادی در قبرستان بقیع مدفون هستند، اظهار کرد: وهابی‌ها با تخریب قبور ائمه بقیع، در حقیقت حرمت سایر افراد مدفون در بقیع مثل صحابه را نیز شکستند و از این طریق نیز میان اقشار مختلف مسلمان اختلاف ایجاد کرده و وحدت اسلامی را خدشه‌دار کردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار