کد خبر: ۱۱۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
حتما برایتان پیش آماده است که درطول یک پیاده‎روی یک ساعته در خیابان چندین تراکت دریافت کنید و یا بروشورهایی از اجناس مختف همراه با خرید به دستتان برسد.

تفاوت بروشور و تراکت چیست؟

حتما برایتان پیش آماده است که درطول یک پیاده‎روی یک ساعته در خیابان چندین تراکت دریافت کنید و یا بروشورهایی از اجناس مختف همراه با خرید به دستتان برسد. امروزه کسب و کارهای مختلف، چه آن دسته که محصولاتی تولید و روانه بازار می‎کنند و چه آنهایی که خدماتی را به مردم ارائه می‎دهند برای توسعه کار خود از محصولات صنعت چاپ مانند بروشور، تراکت، کاتالوگ و... استفاده می‎کنند. استفاده از این موراد هم می تواند افراد زیادی را در حلقه تبلیغات یک شرکت قرار دهد و هم نسبت به بسیاری دیگر از روش‎های تبلیغات قیمت مناسب‎تری دارد.

همه تبلیغات چاپی، کاربرد یکسانی ندارند و از هر کدام آنها برای هدفی متفاوت و شاید حتی مخاطبان متفاوتی استفاده می‎کنند. مثلا از تراکت برای تبلیغات میدانی استفاده می‎شود. در صورتی که کاتالوگ را یا به واسطه‎ها می‎رسانند و یا فقط برای تولید محصول به مشتری‎ها نشان می‎دهند. بروشور را هم معمولا به عنوان توضیحات محصول در جعبه آن قرار می‎دهند تا مشتری بتواند آن را مطالعه کند و ابهامات و سوالاتش درباره محصول رفع شود. در این مطلب قصد داریم به‎طور ویژه به بررسی تفاوت‎های تراکت و بروشور بپردازیم. با روتا پرینت همراه باشید.

تراکت تبلیغاتی چیست؟

چاپ و پخش تراکت را باید یکی از بهترین روش‎های جذب مشتری و بازاریاب برای کسب و کارها دانست. دلیل این امر آن است که تراکت‎ها معمولا در تیراژ بالا چاپ شده و بین همه مردم پخش می‎شوند. سایزشان کوچک است و حمل آن برای کسی دست و پاگیر نیست. اما از آنجایی که پخش تراکت برای تبلیغات به امری رایج تبدیل شده ممکن است دیگر تاثیر قبل را نداشته باشد.

برای اینکه یک تراکت بتواند تاثیر مثبتی روی افراد بگذارد باید طراحی جذاب و خاصی داشته باشد. به زبان ساده ظاهر تراکت شما باید به گونه‎ای باشد که افراد با یک نگاه به آن جذب شوند و محتوایش را بررسی کنند. تنها در این صورت است که می‎توانید از مواهب بیشمار چاپ تراکت تبلیغاتی در کسب و کار خود بهره ببرید. تراکت‎ها نه تنها وظیفه جذب مشتری را برعهده دارند بلکه می‎توانند نظر دیگران را نسبت به شما تغییر دهند پس آنها را ساده نگیرید و در طراحی‎شان بهترین ایده‎هایتان را خرج کنید.

بروشور تبلیغاتی چیست؟

بروشور یکی دیگر از چیزهایی است که کسب و کارها برای تبلیغ کار خود موارد دیگر از آن استفاده می‎کنند. بروشورها را معمولا در بسته‎بندی کالا قرار می‎دهند و محتوایشان را هم از اطلاعات مربوط به محصول پر می‎کنند. اما شرکت‎های خدماتی که محصول تولیدی ارائه نمی‎کنند از بروشورها برای توضیح خدمات خود سود می‎برند. اگرچه چاپ بروشور می‎تواند در امر تبلیغات مفید باشد اما این بدان شرط است که یک طراحی ویژه داشته باشد که نظرات را به خود جذب کند. طراحی‎های تکراری و رایج در دنیای امروز نمی‎تواند جایی برای تبلیغات داشته باشد. برای چاپ بروشور تبلیغاتی بهتر است قبل از هر چیز یک هدف مشخص انتخاب کنید و بعد به فکر ایده‎های خلاقانه برای اینکه بروشورتان خاص به‎ظر بیاید باشید. هرچقدر هم مطالب مفیدی در بروشور قرار داده باشید. اولین چیزی که بیننده می‎بیند طراحی و ظاهر کار است و درصورتی که این ظاهر او را جذب کند به بررسی موارد دیگر می‎پردازد.

تفاوت تراکت و بروشور تبلیغاتی در چیست؟

تراکت و بروشور تبلیغاتی به هیچ وجه شبیه هم نیستند و چه در ظاهر و چه در نوع استفاده از آن با هم تفاوت دارند. تراکت کاغذ کوچکی است که در تیراژ بالا چاپ شده و بین همه مردم پخش می‎شود. تراکت را یا در خیابان بین افراد پخش می‌کنند و یا در خانه‎های مردم می‎اندازند. چاپ تراکت‎ها معمولا از نوع افست می‎باشد. اما بروشورها معمولا برای توضیح محصول یا خدمت استفاده می‎شود. کمتر پیش می‎آید آن را بین مردم پخش کنند بلکه معمولا هنگام خرید همراه با محصول به خریدار ارائه می‎شود.

به دلیل اینکه هدف اصلی از پخش تراکت جذب مشتری و هدف اصلی از بروشور دادن اطلاعات لازم به مشتری است؛ برای تراکت بیشتر مهم است که ظاهر جذابی داشته باشد و با طراحی منحصر به فرد خود بتواند مشتری زیادتری را جذب کند. در پایان باید گفت نمی‎توان به هیچ عنوان اهمیت بروشور و تراکت را در تبلیغات امروزی نادیده گرفت زیرا این نوع تبلیغات می‎تواند افراد بسیار زیادی را در بر گیرد و محصول را به آنها بشناساند.

برچسب ها: رپرتاژ ، تراکت ، بروشور
نام:
ایمیل:
* نظر: