کد خبر: ۱۱۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
فرمانده انتظامی استان قزوین:
قزوین- فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در دو  ماه اخیر ۱۵ باند سارقان شناسایی شده و ۷۳ نفر سارق حرفه‌ای خودرو و ۲۵ نفر مالخر در این زمینه دستگیر و بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو مسروقه کشف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در محل پلیس فتا استان برگزار شد، اظهار کرد: این عمل بی خردانه آمریکا در بحث تحریم وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نشان از ضعف، بی کفایتی و ناتوانی سردمداران آمریکا در برابر قدرت و توانمندی‌های ایران است.

وی افزود: هرکجا که آمریکا ما را تحریم کرد جزو نقاط قوت ما بوده چرا که پلیس به عنوان حافظ امنیت در کشورهای جهان قابل احترام است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: تحریم پلیس به عنوان مظهر عدالت و صلح اجتماعی در سایر کشورها می‌تواند تبعات بدی برای آمریکا داشته باشد و ماهیت ددمنشانه آمریکا را به جهانیان نمایان کند اما این تحریم نابخردانه، هیچ اثری بر عملکرد خوب پلیس نداشته است بلکه پلیس جمهوری اسلامی با قوت بیشتری برای مردم خدمتگزاری خواهد کرد و با ایجاد امنیت بیشتر حافظ جان و مال مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات و عملکرد پلیس استان در ابتدای سال عنوان کرد: پلیس در بحث فاصله گذاری اجتماعی با جدیت در کنار مدافعان سلامت حضور یافت و ۲ ماه به طور ۲۴ ساعته در این امر ورود یافت و در بحث ورود و خروج خودروهای غیربومی، تعطیلی اتحادیه اصناف همکاری خوبی با دستگاه‌ها داشته و به طور صد در صد و با تمام توان برای تأمین امنیت جامعه شبانه روز تلاش کردیم.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۶۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم و در تمام شاخص‌های ارزیابی بالاترین رتبه را داشتیم و اقدامات ما کاملاً منطبق با برنامه‌های قبلی بود و در بحث جمع آوری خرده فروشان نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش دستگیری در راستای پاکسازی نقاط آلوده داشتیم.

افزایش ۶۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در قزوین

وی گفت: در ۲ ماهه نخست سال جاری تاکنون حدود یک تن و پنج کیلو مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۲ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

انهدام ۱۵ باند سارقان خودرو

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت در دو ماه اخیر ۱۵ باند سارقان شناسایی شده و ۷۳ نفر سارق حرفه‌ای خودرو و ۲۵ نفر مالخر در این زمینه دستگیر و بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو مسروقه کشف شد.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی شناسایی ۱۲ باند سارقان قطعات خودرو با ۳۴ نفر سارق شناسایی و کشف ۱۶۰ فقره سرقت قطعات داخل خودرو در قزوین و شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان سیم و کابل برق و کشف ۶۰ فقره سرقت سیم برق از توفیقات پلیس قزوین در مقابله با سرقت بوده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد دستگیری سارقان افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سارقان سابقه دار را تحت رصد قرار دادیم و برخورد پلیس با سارقان بسیار سخت خواهد بود و طرح‌های زیادی در بحث پاکسازی محلات در دست اقدام داریم.

سردار حاجیان با اشاره به کاهش ۲۶ وقوع جرایم سایبری در استان در ۲ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: در کشف جرایم فضای مجازی ۴۰ درصد افزایش کشف جرایم داشتیم که بیشترین فراوانی جرایم مربوط به برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی بوده که در همین راستا ۱۸۹ مورد از برداشت‌های غیر مجاز کشف و جرایمی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و نشر اکاذیب و هتک حرمت به ترتیب از نظر فراروانی بیشترین جرایم در حوزه فضای مجازی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی دستگیری کلاهبرداران با شیوه اسکیمر در پوشش هندوانه فروش در شهر قزوین را از دیگر توفیقات پلیس قزوین در حوزه فضای مجازی برشمردند و بیان داشتند: در بازجویی‌های صورت گرفته از کلاهبرداران به ۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز از طریق ۲۰۰ کارت کپی شده از طریق دستگاه اسکیمر اعتراف کردند و متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار