کد خبر: ۱۱۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان در جریان بازدید از حوزه‌های امتحانی و سالن‌های ورزشی آموزش‌وپرورش شهرستان آستارا گفت: امسال سه‌میلیارد تومان سرانه بهداشتی جهت گندزدایی و تجهیز فضای بهداشتی مدارس به مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دست‌کش اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، امیر سراجی بعدازظهر امروز در جریان بازدید از حوزه‌های امتحانی و سالن‌های ورزشی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سه‌میلیارد تومان سرانه بهداشتی جهت گندزدایی و تجهیز فضای بهداشتی مدارس به مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دست‌کش اختصاص پیدا کرد. 

وی میزان سرانه ورزشی جهت خرید تجهیزات ورزشی برای سال تحصیلی جدید را بالغ‌بر ۴۵۰ میلیون تومان دانست و گفت: سهم شهرستان آستارا حدود ۲۰ میلیون تومان است که شهریورماه جاری در قالب پروژه مهر به‌حساب مدارس واریز می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه طبق مصوبه شورای معاونین و ستاد امتحانات اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان حضور مراقبین سلامت در همه حوزه‌های امتحانی اجباری شده است، افزود: برای هر حوزه امتحانی، یک مراقب سلامت پیش‌بینی‌شده که موظف هستند مباحث بهداشتی و مراقبتی را رصد کرده و موارد مشکل‌دار را اطلاع دهند.

سراجی تعداد مراقبین سلامت آموزش‌وپرورش استان گیلان را ۲۲۰ نفر دانست و تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده با دانشگاه علوم پزشکی استان قرار است برای مناطق فاقد مراقب سلامت از ظرفیت مراکز بهداشتی استفاده شود تا یک نفر به‌عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های امتحانی حضورداشته باشد.

وی با بیان اینکه از ۱۴۶ سالن ورزشی ۱۲۰ سالن در سطح شهرستان‌ها، نواحی و مناطق ۳۴ گانه فعال است، گفت: طی سه ماه گذشته در اثر شیوه ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی حدود ۹۰۰ میلیون تومان خسارت به آموزش‌وپرورش واردشده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار می‌توان زمین فوتبال باشگاه آزادی را به یک زمین چمن استاندارد تجهیز کرد، افزود: طبق بازدیدهای میدانی صورت گرفته، ۵۰ درصد از هزینه‌های اولیه ازجمله زیرسازی و فنس دور زمین آماده است که اجرای این طرح، مستلزم تصویب آن در شورای آموزش‌وپرورش است.

انتهای پیام /۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار