کد خبر: ۱۱۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
12 درصد از سهام زرماکارون پس از اصلاحاتی که این شرکت در کدال انجام داد، هم اکنون در اولویت عرضه در بازار سرمایه قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، محسن امینی مدیر عامل و عضو هیات مدیره زرماکارون گفت: زرماکارون یکی از شرکت‌های تولیدی ما است که بناست به زودی 12درصد از سهام آن در بورس عرضه شود. البته پس از زرماکارون بنا داریم دیگر شرکت های گروه صنعتی زر هم به ترتیب وارد بازار سرمایه شوند.

مدیرعامل شرکت زر ماکارون گفت: افزایش قیمت ماکارونی در بازار باعث تعویق در عرضه اولیه شد چرا که این افزایش قیمت در کدال ابهاماتی ایجاد می‌کرد که باید اطلاعاتی نسبت به آن اصلاح می‌شد پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد.

محسن امینی با بیان اینکه تمام محصولات این شرکت صادرات محور است، گفت سیاست ما صادرات به کشورهای دوردست است و صادرات به کشورهای همسایه را فرصت می‌دانیم و نه افتخار.
وی درباره احتمال افزایش سرمایه در شرکت زر اظهار داشت: این موضوع در مجمع مطرح می‌شود و اگر مورد موافقت قرار گرفت نسبت به افزایش سرمایه اقدام می‌کنیم.
امینی در مورد تعویق عرضه اولیه غزر در بازار دوم بورس تهران گفت: افزایش قیمت ماکارونی در بازار باعث تعویق در عرضه اولیه شد چرا که این افزایش قیمت در کدال ابهاماتی ایجاد می‌کرد که باید اطلاعاتی نسبت به آن اصلاح می‌شد پس از انجام این اقدمات عرضه اولیه غزر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اعلام زمان عرضه اولیه گفت: زمان مجدد عرضه اولیه نماد غزر را بورس باید تعیین کند.
وی درباره میزان بازدهی سرمایه در عرضه اولیه اظهار داشت: سود هر سهم143 تومان خواهد بود و پس از عرضه اولیه مجمع تشکیل می‌شود بنابراین سود در عرضه اولیه که چند روز آینده خواهد بود به تمام سهامداران تعلق می‌گیرد.
امینی درباره افزایش قیمت ماکارونی در بازار گفت:‌ هنوز هم ماکارونی در سبد غذایی ارزان‌ترین کالا برای خانواده پنج نفره است و قیمت حال حاضر ماکارونی قیمت بالایی نیست و هنوز کف قیمت را رعایت کردیم.
وی با اشاره به تامین ماشین آلات به روز از اروپا در شرایط تحریم اظهار داشت: در هر شرایطی توانستیم نیازهای خط تولید را تامین و صادرات خود را ادامه دهیم به طوری که حتی برای ادامه و افزایش صادرات برند محصول را هم تغییر می‌دهیم.
امینی افزود: در حال حاضر 50 میلیارد تومان از سهام شرکت را در قالب سهام ترجیهی به تعدادی از کارکنان به صورت رایگان ارائه کرده‌ایم.
وی ادامه داد: محصول دیگری که در گروه صنعتی زر تولید می‌شود با نام زر فروکتوز قرار است بعد از زرماکارون در بورس عرضه شود.
امینی خاطر نشان کرد: گروه صنعتی زر که هم اکنون در زمینه واردات غلات و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور، تولید آرد و صنعت پاستا و... فعال است، تولید، اشتغالزایی و صادرات را سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی افزود: از نظر ما صادرات به کشورهای همسایه تنها یک فرصت بوده و هدف اصلی صادرات محصولات ما به کشورهایی است که می‌توان پا به پای برندهای خارجی رقابت کرده و توانمندی‌های کشورمان را به رخ دنیا بکشیم.
مدیرعامل زرماکارون یادآور شد: در حال حاضر به 80 کشور صادرات مستقیم و غیرمستقیم داریم.
وی همچنین با اشاره به اینکه رقیب جدی ما در منطقه کشور ترکیه است، گفت: در بحث صادرات، همواره فرهنگ کشورها را مدنظر قرار داده و در تولید و عرضه به این موضوع توجه زیادی داریم. بطوریکه ممکن است یک محصول برای یک کشور خاص، طراحی و تولید شود.
امینی در ادامه تاکید کرد: در بحث اشتغالزایی، ظرف چندماه آینده خط تولید کارخانه زرکام با توان تولید شیرینی و شکلات در گروه صنعتی زر راه اندازی خواهد شد که با این رویکرد، اشتغالزایی 5هزارنفر در کشور را شاهد خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: هم اکنون ما پیشرفته ترین دانش روز دنیا را از قلب تحریم‌ها یعنی اروپا به کشور آورده‌ایم و با همین تکنولوژی به روز و پیشرفته با قدرت به تولید خود ادامه می‌دهیم.

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

12درصد سهام زرماکارون در اولویت عرضه در بازار سرمایه

درباره گروه صنعتی پژوهشی زر بیشر بدانید:
کشور پهناور ایران می‌‏تواند در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان غذا در جهان قرار گیرد، زیرا از مزیت‌‏های بی‏نظیری برخوردار است که کمتر کشوری تمامی آن‌ها را یکجا دارد. این سرزمین کشتزارهای مستعد با آب و هوای مساعد برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد، در عرصه تجارت بین‏ المللی و منطقه‏‌ای از موقعیت استراتژیک برخوردار بوده که زیرساخت‏‌های حمل و نقل ریلی سراسری همراه با دسترسی مناسب به آب‏‌های بین‏‌المللی، می‏‌تواند آن را در شرایط بسیار موثرتری نیز قرار دهد. از سویی دیگر، برخورداری از دانش و فن‏اوری روز دنیا و نیروهای انسانی متخصص و با انگیزه رسیدن به این جایگاه را آسان‌ و در دسترس‌تر می‌سازد. مدیریتی برگرفته از خرد جمعی، کار تیمی، پای‏بندی به مسئولیت‏‌های اجتماعی و اعتماد به جوانان دانش‏ محور نیز به تحقق این امر می‌کند.
گروه صنعتی و پژوهشی زر با اعتماد به توان سرزمین خود و به پشتوانه 30 سال حضور موثر بنیانگذارش در عرصه‌های تولیدی و صنعتی، زیرساخت خود را در سال 1372 پایه‌ریزی و در سال 1377 محکم و استوار کار خود را در صنعت آغاز نمود. سپس در سال 1380 برای اولین بار در ایران خطوط تولید آرد سِمولینا را راه‏ اندازی کرد.
در عین حال همزمان با توسعه‌ی کارخانه آرد، واحد تولیدی پاستا، در سال 1384 راه‏ اندازی شد و توانست با تولید محصولاتی با کیفیت، سهم موثری را در بازارهای داخلی کسب کند به نحوی که طی 5 سال ظرفیت تولید خود را همراه با افزایش تعداد خطوط، به میزان قابل توجهی ارتقاء داده است.

امروز :
در واقع این گروه صنعتی که در حال حاضر بزرگترین صادرکننده ایرانی انواع ماكارونی می‌‏باشد، در سکوی نخست صنعت ماکارونی ایران قرار گرفته و توانسته است با ایجاد فضای رقابتی در صنعت، به عنوان اولین تولیدکننده انواع ماکارونی و پاستا با آرد سِمولینا در ایران، نقش مهمی را در ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی به عهده بگیرد. به نحوی که هم اکنون محصولات ماکارونی ایران قادرند هم‌تراز با برندهای معتبر جهانی در رقابت‏‌های بین‏‌المللی موفق و سربلند وارد شوند. از سوی دیگر این گروه توانسته است با افزایش تعداد سیلوهای غلات خود، بالاترین توان ذخیره‏ سازی یکجا در کشور را کسب کرده و با راه‏ اندازی 5 خط تولیدی آرد نیز در مقام نخست بیشترین ظرفیت تولید یکجا انواع آرد ایران قرار گیرد.

فردا :
مدیران و کارکنان جوان این گروه صنعتی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‏‌ای خود و دستیابی ایران به جایگاهی شایسته‌تر در صنعت و تجارت غذا، پروژه احداث و راه‏ اندازی بزرگترین مجتمع کارخانجات فرآوری عمیق غلات کشور با ظرفیت 4 میلیون تن در سال و قابلیت دسترسی به شبکه حمل و نقل ریلی را آغاز نموده‌اند که شامل مجموعه‏‌های تولیدی انواع نشاسته، آرد، گلوتن، نان صنعتی، قند مایع، ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکوئیت، شیرینی، شکلات، غذای کودک، غلات پرک‏ شده، کورن فلکس و خوراک دام همراه با سیلوهای بزرگ ذخیره‏ سازی خواهد بود.

کارخانه زر ماکارون
بیانیه مأموریت
شرکت صنعتی زر ماکارون در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی انواع محصولات فرآوری شده غلات فعالیت می‌نماید. ما معتقدیم امنیت غذایی حق تمامی انسان‌هاست. لذا همواره تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نیروی انسانی متخصص و متعهد، تکنولوژی روز دنیا، استفاده از بهترین مواد اولیه، بسته بندی استاندارد محصولات و با تکیه بر پویایی سازمانی در کمترین زمان، غذایی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در دسترس تمامی مصرف‌کنندگان از هر طبقه اجتماعی قرار دهیم. همچنین با توسعه دانش، رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی و بهداشتی، حفظ و توسعه نیروی انسانی شایسته، افزایش تولید و تنوع محصولات در کنار توجه به رشد پایدار در بازارهای داخلی و خارجی علاوه بر تکریم مشتریان و کارکنان، موجبات رضایت سهامداران و سایر ذینفعان سازمان را فراهم آوریم.

سند چشم انداز
ما در زرماکارون همواره می‌کوشیم با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، با تولید فرآورده‌های غذایی سالم و ایمن از غلات در کیفیت و کلاس جهانی، حضوری مقتدر و شایسته در بازارهای هدف داشته باشیم. براین اساس چشم انداز شرکت صنعتی زرماکارون تا پایان سال 1404 عبارت است از:

حفظ رتبه نخست بازار داخلی پاستا.
حفظ جایگاه صادر کننده ممتاز ملی در حوزه‌ی پاستا.

افزایش دامنه نفوذ برند در عرصه تجارت جهانی و در اختیار قراردادن محصولات در اقصی نقاط جهان.

توسعه مرزهای دانش در تولید مجموعه محصولات غذایی به پشتوانه نیروی انسانی متخصص و متعهد.

قرار گرفتن در بین شایسته‌ترین برندها نزد مصرف کنندگان نهایی صنعت غذا با حفظ و بهبود مستمر ایمنی، کیفیت و تنوع محصولات تولیدی.

خط مشی
شرکت صنعتی زرماکارون، در زمینه تولید و بسته بندی انواع غلات فرآوری شده با هدف تولیدات محصولاتی با کیفیت، افزایش توان تولید و توسعه فرهنگ مصرف غذای سالم فعالیت می‌نماید. در راستای تحقق این اهداف و افزایش رضایت کلیه طرف‌های ذینفع متعهد می‌گردد با استقرار سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) مبتنی بر استانداردهای ISO9001:2008، OHSAS18001:2007،ISO14001:2004 ، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO22000:2005 و HACCP محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و نیاز مشتریان تولید نموده و در راستای نیل به این اهداف کلان گام بردارد:
1. ارتقاء سطح بهداشت تولیدات و تضمین ایمنی مواد غذایی
2. تولید انواع محصولات و ارائه کیفیتی برتر بر اساس خواسته‌های مشتریان و رسیدگی به شکایات در راستای افزایش رضایتمندی مشتری و نیز افزایش قابلیت سازمان جهت بهبود محصولات
3. برنامه ریزی و اقدام منظم و مداوم جهت پیشگیری و کاهش پیامدهای زیست محیطی و کاهش ضایعات
4. برنامه ریزی و اقدام منظم و مداوم جهت افزایش سطح ایمنی کارکنان و طرف‌های ذینفع، کاهش عوامل زیان‌آور محیط کار، کاهش آمار حوادث و پیشگیری از وقوع بیماری‌های ناشی از کار
5. ارتقاء صلاحیت منابع انسانی از طریق آموزش مستمر و برنامه ریزی شده به‌منظور افزایش سطح مهارت‌های آنان
6. استفاده بهینه از تجهیزات و ماشین آلات و برنامه ریزی منظم نگهداری و تعمیر زیر ساخت‌های تولیدی
مدیریت شرکت صنعتی زرماکارون، خود را متعهد می‌داند به‌منظور برآورده نمودن الزامات و تبعیت از قوانین و مقررات دولتی و قانونی مربوطه، برای رسیدن به اهداف فوق نهایت تلاش خود را بکار برده و در سایه مشارکت کارکنان و با ایجاد ارتباطات مؤثر با آن‌ها تحقق اهداف را عملی سازد.
از آنجائی که محورهای فوق تنها با مسئولیت پذیری و مشارکت تمامی کارکنان محقق می‌شود، مدیریت شرکت این خط مشی را با روش‌های مختلف در دسترس کارکنان قرار داده و از درک آن توسط ایشان اطمینان حاصل می‌نماید و از کلیه کارکنان می‌خواهد که یاری بخش مدیریت در این زمینه باشند. همچنین این خط مشی در صورت نیاز، مورد بازنگری، بررسی و تجدید نظرقرار می‌گیرد و بوسیله اهداف قابل اندازه‌گیری پشتیبانی می‌شود.

ارزش‌های سازمانی
با استفاده از روش مصاحبه و پرسشنامه، پرسشنامه‌ی باز در اختیار خبرگان قرار گرفت و نظرات ایشان اخذ شد. از این میان نظرات منطبق بر اصول علمی ارزش‌های سازمانی انتخاب شد و نظرات مشابه و مشترک با یکدیگر ادغام گردید تا نام‌گذاری مطابق با واقعیت‌های سازمانی به شرح ذیل انجام گیرد:
1. خلاقیت و نوآوری
2. مشتری مداری: در اولویت قرار داشتن خواسته‌های مشتری، رجحان بهترین بودن بر اولین بودن
3. مسئولیت پذیری: پاسخگویی، تعهد، مسئولیت‌های اجتماعی
4. شادی و سلامت: توجه به سلامت کارکنان، توجه به سلامت خانواده
5. رقابت پذیری: سرعت در توسعه کسب و کار، چابکی سازمانی، نیروی انسانی پویا
6. دانش محوری و یادگیری: تخصص گرایی، علم گرایی، پژوهش محوری و یادگیری
7. کار تیمی: مشارکت سازمانی، خرد جمعی، کار گروهی، همدلی
8. رفتار شهروندی-سازمانی: صداقت، احترام، صمیمیت، تعلق خاطر

پایبند به مسئولیت‌های اجتماعی
این گروه در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و تامین نیروی متخصص در صنعت غذا اقدام به تاسیس مرکز آموزش‌های علمی کاربردی زر نموده است تا بتواند مسئولیت‌های اجتماعی خود را نیز به نحوی صحیح به انجام رساند. دانشجویان این مرکز می‏توانند ضمن فراگیری دانش تئوری، از امکانات و توانمندی‏‌های موجود در کارخانجات گروه زر برای افزایش توان مهارتی و کاربردی خود بهره بگیرند. مسلماً این افراد پس از فارغ ‏التحصیلی ‏قادرند با بهترین کارایی در صنایع تولیدی مرتبط مشغول به کار شود. علاوه بر این گروه صنعتی و پژوهشی زر در جهت توسعه امکانات بهداشتی که حق مسلم هر انسانی است، پروژه احداث و تجهیز بیمارستانی را در روستای قاهان از بخش خلجستان به اتمام رسانده است.

افتخارات
قطعاً دریافت ده‌ها نشان، گواهینامه و تندیس از سازمان‏‌های معتبر داخلی و خارجی و همچنین کسب نشان‏‌های استاندارد ملی و FDA همراه با تمامی گواهینامه‏‌های تضمین کیفیت مرتبط موید توان، شایستگی و کارایی این گروه صنعتی و پژوهشی می‌‏باشد مهمترین نشان‌ها و افتخارات گروه صنعتی پژوهشی زر در این‌سال‌ها عبارتند از:
اولین مدال افتخار صادرات کشور در سال 1394
لوح و تندیس صادر کننده ممتاز ملی در سال‌های 1387، 1388، 1389، 1390، 1391، 1392 و 1393 و 1394 و 1396
لوح و تندیس واحد نمونه صنعتی در روز گرامیداشت صنعت و معدن در سال‌های 1386 و 1391 1393
لوح و تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان – در سال‌های 1386، 1387، 1388، 1389، 1390، 1391 و 1392 و 1393 و 1394
کسب عنوان سرآمد صنعت ماکارونی ایران 1393و 1394
لوح و تندیس واحد نمونه استاندارد ملی در سال‌های 1387، 1389 و 1391 و 1394و 1396
دریافت 7 نشان سیب سلامت
تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره از سازمان غذا و دارو در سال 89 و 90
تقدیرنامه اشتهار به کیفیت دو ستاره از سازمان غذا و دارو در سال 91 و92 و 93
تقدیرنامه اشتهار به کیفیت یک ستاره (جایزه ملی کیفیتINQA ) از سازمان ملی استاندارد در سال‌های 88، 89 و 90
تقدیر نامه اشتهار به کیفیت سه ستاره از سازمان مدیریت صنعتی در سال 94
واحد سرآمد صنعت ماکارونی
واحد نمونه تولید ملی - سازمان ملی استاندارد ایران
واحد نمونه تولید ملی – سازمان ملی استاندارد ایران
مدال افتخار صادرات شرکت زرماکارون
مدال افتخار صادرات شرکت زرماکارون
برند ملی - سازمان توسعه تجارت ایران
برند ملی – سازمان توسعه تجارت ایران
واحد نمونه ملی - روز جهانی استاندارد
واحد نمونه ملی – روز جهانی استاندارد

تندیس امین الضرب
تقدیر نامه 3 ستاره برای تعالی - شرکت صنعتی زر ماکارون
تقدیر نامه ۳ ستاره برای تعالی – شرکت صنعتی زر ماکارون

سیب سلامت
حمایت از حقوق مصرف کننده

جایزه ملی مدیریت مالی ایران

نام:
ایمیل:
* نظر: