کد خبر: ۱۱۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
مدیرعامل شرکت آبفای رفسنجان:
رفسنجان - مدیرعامل شرکت آبفای شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد شبکه آبرسانی رفسنجان فرسوده است تأمین اعتبار برای بازسازی این شبکه‌های فرسوده ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین چرخ انداز ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی با فرماندار و بخشداران رفسنجان اظهار داشت: با هدف جلوگیری از بحران کم آبی در تابستان سال جاری، علاوه بر انجام فعالیت‌های فنی در زمینه بازسازی و توسعه شبکه، حفر چاه و… در شرکت آبفا شهرستان، اقدام دیگری که با جدیت دنبال می‌کند برگزاری نشست‌های هم اندیشی با مسئولین شهرستان در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات آبفا جز با همکاری مسئولان امکان پذیر نیست و مسئولان باید در جریان و وضعیت منابع تأمین آب، چگونگی آبرسانی و… قرار بگیرند.

چرخ انداز در ادامه اظهار کرد: وجود انشعابات غیر مجاز شهری و روستایی یکی از معضلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب به شمار می‌رود.

مدیرعامل آبفا شهرستان رفسنجان بیان کرد: شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی جز ضرورت‌ها و اولویت‌های کاری شرکت آبفا می‌باشد که برنامه مدون و مداومی برای مقابله با این معضل در شرکت تهیه شده و با جدیت در حال انجام است.

چرخ انداز ادامه داد: وجود شبکه‌های خودگران در روستاها یکی دیگر از چالش‌های پیش روی شرکت آبفا است که با وجود شبکه‌های خودگردان هیچگونه نظارتی بر میزان مصرف مشترکان نیست و مشترک هم هیچگونه هزینه‌ای برای مصرف آب پرداخت نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان رفسنجان با بیان اینکه با توجه به فرسودگی، شبکه آبرسانی روستاهای خودگردان باید تعویض شود که این امر نیاز به اعتبار دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد شبکه آبرسانی رفسنجان فرسوده است تأمین اعتبار برای بازسازی این شبکه‌های فرسوده ضروری است.

به گفته وی برای تحت پوشش قرار گرفتن شبکه خودگردان باید روستاها ضمن اعلام آمادگی، حق انشعاب نیز پرداخت کنند.

چرخ انداز بر ضرورت جدا سازی مصرف آب فضای سبز از آب شرب تاکید کرد و افزود: ساخت مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی رفسنجان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آبفا شهرستان رفسنجان با بیان این مطلب که شهرستان رفسنجان در حال حاضر با کمبود ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تأثیر گذاشته است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های دولتی و شهروندان در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان نهایت همکاری را داشته باشند.

چرخ انداز تاکید کرد: با قاطعیت و بدون هیچ گونه اغماضی با دارندگان انشعابات غیر مجاز و پرمصرف برخورد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار