کد خبر: ۱۱۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساخت مسکن ملی در محلات دولت‌آباد و مرادآباد شهر قطعی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمانشاه ؛  عبدالرضا غفوری اظهار داشت: در مرحله نخست ثبت نام طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه ۹۳۰ نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند که از این تعداد تنها ۶۰۰ نفر برای تکمیل مدارک خود مراجعه کردند با این حال از نظر زمانی برای آنها محدودیتی قائل نشدیم و متقاضیان می‌توانند نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند همچنین امکان بارگذاری مستندات توسط متقاضی وجود دارد.

وی افزود: در مرحله دوم نیز ۱۸ هزار نفر ثبت نام کردند که هنوز پالایش آنها به اتمام نرسیده است و امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده نتایج نهایی به ما ابلاغ شود.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی سهمیه در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه ۹۰۹۳ واحد است اما اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه پیش بینی می‌کند ۱۲ هزار واحد در قالب طرح مسکن ملی به فاز عملیاتی برسد.

غفوری گفت: در حال حاضر برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته اما برخی در مرحله تهیه نقشه و دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری‌های مناطق هستند.

این مسئول عنوان کرد: مناطقی که تاکنون ساخت واحدهای طرح مسکن ملی در آنها قطعی شده در دولت آباد و مراد آباد است که متأسفانه باوجود انتشار آگهی هیچ یکی از پیمانکاران بومی برای پذیرش پیمانکاری آن شرکت نکردند همچنین اراضی متعلق به تعاونی لشکر ۸۱ زرهی، شهرداری، آموزش و پرورش و غیره نیز در قالب طرح مسکن ملی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان داشت: در مراحل نخست دستورالعمل‌های اولیه نواقصی داشت که با پیگیری انجام شده مرتفع شد در حال حاضر مشکلات اولیه نظیر صدور پروانه و خدمات مهندسی در قالب تفاهم نامه تدوین و ابلاغ شد و موضوع به صورت هفتگی در جلسه شورای مسکن رصد می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این زمینه مشکلات بانکی وجود داشت که تا حدی مرتفع شد، نامشخص بودن مالیات و بیمه تأمین اجتماعی نیز از جمله مشکلات پروژه مذکور است همچنین به پیشنهاد استاندار و وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات کم است و در واقع تسهیلات مسکن باید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده واحد را پوشش دهد که در حال حاضر این مبلغ کفایت نمی‌کند بر همین مبنا پیشنهاد شده مدت بازپرداخت افزایش و نرخ تسهیلات نیز کاهش داده شود.

غفوری با بیان اینکه مردم منتظر دریافت پیامک اطلاع رسانی برای مراجعه باشند، گفت: با توجه به تعداد ثبت نامی ها پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت استان تکمیل شده باشد و تنها در صورتی که پس از انجام پالایش در هر استان ظرفیت تکمیل نشود شرایط ثبت نام جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار