کد خبر: ۱۱۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
مدیرکل کار استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۹۸۰ باشگاه ورزشی کارگری در استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند گفت: فعالیت‌های ورزشی کارگران معلق شد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛ رضا اسماعیلی امروز بعدازظهر در جلسه مجمع عمومی و سالیانه هیئت ورزش‌های کارگری استان کرمان که با حضور بیژن شفیع خراسانی نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور برگزار شد اظهار داشت: هدف‌گذاری اصلی هیئت ورزش‌های کارگری پوشش ورزشی کارگران و اهالی خانواده آنها است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۵۳ هزار واحد کارگری داریم که از سازمان تامین اجتماعی کد تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند گفت: در این تعداد کارگاه حدود ۳۴۰ هزار نفر مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: در بیش از هزار و۲۰۰ واحد کارگری استان بالای ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و این اعداد و ارقام نشان دهنده آن است که جمعیت کارگری استان جمعیتی بسیار اثرگذار است.

وی افزود: اگر بخواهیم بعد خانوار را هم در این اعداد محاسبه کنیم جمعیتی بیش از یک میلیون نفر مشمول فعالیت‌های کارگری در استان هستند و حجم فعالیت گسترده بوده و روز به روز این ظرفیت و حجم در حال گسترش است.

اسماعیلی بیشترین میزان رشد سازمان تامین اجتماعی کشور را متعلق به استان کرمان دانست و گفت: این میزان رشد نشان دهنده آن است که استان در حال توسعه است و این افزایش روز افزون حجم کارها حوزه ورزش کارگری را هم افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مدتی که ویروس کرونا آسیب زیادی را به جامعه وارد کرد، بخش زیادی از فعالیت‌های ورزشی ما معلق شد و حدود ۹۸۰ باشگاه ورزشی در استان کرمان نتوانستند فعالیت خود را ادامه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: به نظر من ما با کمبود سرانه فضای ورزشی مواجه نیستیم بلکه ما به افراد ورزشی و افرادی که بتوانند دیگران را به ورزش ترغیب کنند نیاز بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه ما باید افرادی داشته باشیم تا جامعه را به سمت و سوی ورزش ترغیب کنند گفت: اگر در واحد های کارگری ما اینچنین افرادی باشند که بتوانند همکاران خود را به سمت ورزش تشویق کنند این اتفاق بزرگ به سود همه ما است. این کار خیلی بزرگی است که شما بتوانید با توانمندی خود بر سایر افراد تاثیر گذار باشید.

اسماعیلی اظهار داشت: موضوع دیگر بحث تداخل فعالیت‌های انجمن‌های تحت پوشش هیئت ورزش کارگری با فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی استان است و فعالیت برخی هیئت‌های ورزش کارگری با هیئت‌های استانی ما تداخل دارد.

وی با بیان اینکه به واسطه مسائل مالی که درهیئت‌ها وجود دارد حتما با هیئت‌های استانی هم راستا و هم نوا باشید تا چند دستگی و اختلافات ایجاد نشود گفت: اعتقاد داریم اصل ورزش یعنی فضای همدلی، دوستی و رفاقت. خود هیئت‌های استانی ما به اندازه کافی حواشی مفصلی دارند، اگر بنا باشد انجمن‌های  ورزش کارگری نیز به این موارد اضافه شوند و ما دچار حاشیه شویم از اصل هدف‌مان غافل شده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه هدف نهایی هیئت ورزش‌های کارگری راه‌اندازی فعالیت‌های ورزشی برای یک کارگر و یا اهالی خانواده کارگران است افزود: حال این ورزش به صورت همگانی، آماتور و یا ورزش قهرمانی است، هدف‌گذاری ما پوشش جامعه کارگری است متاسفانه به صورت محدود ما شاهد حضور افرادی از بخش‌های دیگری از ورزش در ورزش کارگری هستیم، دوستان توجه داشته باشید که ورزش کارگری صرفا به کارگران و اهالی خانواده آنها اختصاص دارد.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار