کد خبر: ۱۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه برش استانی قانون حمایت از معلولین در استان کرمان تهیه شده است، اظهار داشت: به دستور استاندار کرمان کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولین در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان ؛جلسه ستاد نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان استان کرمان عصر امروز با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان و زهرا موسی‌پور مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه برش استانی قانون حمایت از معلولین در استان کرمان تهیه شده است و برای اجرایی شدن قانون پیگیری لازم انجام می‌شود اظهار داشت: به دستور استاندار کرمان کمیته نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولین در استان تشکیل شده است.

وی با عنوان اینکه بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که برای احقاق حقوق شهروندی و نیازهای معلولین بستر حضور آنها در جامعه را فراهم کنند افزود: متاسفانه شرایط حضور معلولین در جامعه مناسب نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها پاسخگوی تکلیفی که بر اساس قانون به عهده آنها گذاشته شده نیستند ادامه داد: ماده ۶ قانون، بیمه سلامت را مکلف می‌کند که پوشش بیمه‌ای معلولین و خدمات توانبخشی جسمی و روانی آنها را انجام بدهد و وسایل مورد نیاز معلولین بسیار گران است و نیاز است بیمه این وسایل را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

وی با بیان اینکه در قانون آمده که ۱۰ درصد واحدهای ساخته شده به معلولین اختصاص پیدا کند و شرایط مسکن دار شدن معلولین فراهم شود گفت: اگر تکالیفی که قانون برای دستگاه‌ها عنوان کرده را اجرایی کنیم بسیاری از مشکلات معلولین برطرف می‌شود.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولین در نظر گرفته شد و ۱۰ درصد این مبلغ تخصیص پیدا کرد افزود: دولت با مشکلات اعتباری روبه‌رو است و می‌توان با هم‌افزایی بخشی از مشکلات را در استان پیگیری و برطرف کنیم.

در این جلسه محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه بسترسازی حضور معلولین در جامعه مطالبه جدی استان است اظهار داشت: نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولین باید با دقت انجام شود.

وی با ابراز اینکه نیازهای معلولان باید شناسایی شده و برای اجرایی کردن آنها اولویت‌بندی لازم انجام شود تاکید کرد: تاخیر در عدم اجرای قانون قابل قبول نیست و مدیران باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه جلسات ستاد نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولین استان کرمان باید به طور منظم و مستمر برگزار شده و بنا به ضرورت دستگاه‌های مرتبط با دستور کار جلسه دعوت شوند افزود: دستگاه‌ها براساس تکالیف ذاتی آنها و قانون که برای آن اعتبار هم پیش‌بینی شده است باید نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولان اقدام کنند.

زهرا موسی‌پور مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه افراد دارای معلولیت در استان کرمان افرادی شاخص هستند که در زمینه‌های مختلف ورزشی و علمی توانایی‌های زیادی دارند اظهار داشت: تعداد زیادی از قهرمانان ورزشی استان از معلولین هستند که در سال‌های گذشته در المپیک و پارالمپیک مدال‌آور بودند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه اجرای دقیق قانون حمایت از معلولین باعث می‌شود تا توانایی معلولین افزایش پیدا کند افزود: معلولین استان کرمان ظرفیت‌های عظیمی دارند که می‌توان از این ظرفیت در توسعه استان استفاده کرد.

نکته قابل تامل جلسه ستاد نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولین استان کرمان این بود که جلسه در مکانی برگزار شد که برای حضور معلولان مناسب‌سازی نشده و معلولانی که با ویلچر قصد ورود به سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان را داشتند با مشکل مواجه بودند.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار