کد خبر: ۱۱۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
مسئول گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی با تأکید بر اینکه تعهد و تخصص لزوم یک مجلس قوی است گفت: گروه جهادی تشکل های فنی مهندسی با این رویکرد وارد عرصه اجتماعی شده است که مهندسین وظایف و تعهدات اجتماعی خود را ایفا نمایند.

مجلس نیازمند تشکیل یک فراکسیون قوی از مهندسین و متخصصین است

مسئول گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی با تأکید بر اینکه تعهد و تخصص لزوم یک مجلس قوی است گفت: گروه جهادی تشکل های فنی مهندسی با این رویکرد وارد عرصه اجتماعی شده است که مهندسین وظایف و تعهدات اجتماعی خود را ایفا نمایند.

مهندس مسعود کریمی افزود: هدف از حضور و اعلام حمایت گروه جهادی ستاد مردمی تشکل‌های فنی مهندسی، ورود افراد متعهد و دارای تخصص به بهارستان بود که حضور اکثریت این لیست در میان نام منتخبین نشان دهنده موفقیت مهندسین در آزمون های سیاسی کشور است.

نمایندگان منتخب باید شأن مجلس را حفظ کنند
کریمی بابیان اینکه مجلس، باید به‌گونه‌ای باشد که حضرت امام خمینی (ره)فرمودند در رأس امور است، گفت: قطعاً هر مجلسی نمی‌تواند در رأس امور یک کشور باشد؛ و چنانچه مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان فرمودندکسانی که می‌توانند مجلس را در جایگاه رأس امور بنشانند ، نمایندگان هستند. برای مثال ما شاهد بودیم زمانی که کشور با بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی روبرو بود، نمایندگان مجلس آن به فکر گرفتن تصاویر یادگاری با موگرینی بودند، آیا چنین مجلسی می‌توانست در رأس امور باشد؟

شورای ائتلاف ماحصل بررسی‌ها و نظرات کارشناسی بود
کریمی در ادامه اظهار داشت: ارائه لیست گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی ، با بررسی‌ها و نظرات کارشناسی انجام شد.

وی بابیان اینکه به گفته امام راحل(ره) میزان، حال فعلی افراد است افزود: ما در انتخاب و حمایت لیست تعهد و تخصص افراد را موردبررسی و ارزیابی قراردادیم لیکن وظیفه ما عمل به تکلیف بود و امیدواریم در به نتایج مثبتی دست یابیم.


ساختمان‌ها سرمایه ملی کشور هستند ، نباید طی بیست سال مجوز تخریب بگیرند
کریمی ادامه داد: مهندسی نه‌تنها در عرصه ساخت‌وساز بلکه در فرهنگ و روابط اجتماعی افراد نیز می‌تواند اثرگذار باشد. مهندسی به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی می‌تواند نقش جامع شناسانه در اجتماع داشته باشد و تقویت جامعه مهندسی می‌تواند به اعتلا جامعه کمک نماید.

وی افزود: اعتقاد ما این است که تشکل‌های مهندسی در جامعه مدرن بسیار عمیق‌تر از جامعه سنتی باید باشد. اما عملاً چنین نیست. امسال که حسب نظر مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نام‌گذاری شده است می‌تواند سهم عمده‌ای را به بحث ساخت‌وسازها داد.

کریمی ادامه داد: در کشور شاهد هستیم عده بسیاری برای ساختمان‌های با حدود بیست تا سی سال را به‌راحتی مجوز تخریب دریافت می‌کنند، درحالی‌که ساختمان‌ها سرمایه ملی یک کشور محسوب می‌شوند. باید قوانین و ضوابط به‌گونه‌ای تدوین شود که ساختمان‌ها مستحکم ساخته شوند و حداقل تا 50سال اجازه تخریب آن‌ها صادر نشود. حضرت امام خامنه ای در مورد طراحی شهرها می‌فرمایند: باید هرچه ممکن است محیط زندگی شهر، به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شود که تحقق سبک زندگی اسلامی راحت‌تر، امکان‌پذیر باشد. اجرای فرامین مقام معظم رهبری امکان‌پذیر نخواهد بود مگر آنکه افراد متعهد و متخصص در مسئولیت‌ها حضور پیدا کنند.

جامعه مهندسی تنها عاملی است که می‌تواند با بسیاری از فجایع ملی مقابله نماید
مسئول گروه جهادی تشکل‌های فنی مهندسی افزود: آیا برای حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله برای کشوری که بر روی ده‌ها گسل قرارگرفته تدابیری اندیشیده شده است؟ تنها عاملی که می‌تواند با این فجایع و نظیر آن مقابله کند تشکل های مهندسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار