کد خبر: ۱۱۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: بسیج طلاب و اساتید قوام‌بخش مبانی تحکیمی انقلاب اسلامی است .

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج طلاب استان کرمان اظهار داشت: بسیج طلاب با سایر اقشار تفاوت دارد و این دو تشکل بسیج دانشجویی و بسیج طلاب را امام راحل مصرانه تأکید داشتند که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و حوزه‌ها اثربخشی داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله عنوان داشت: بنده معقتدم بسیج طلاب اثربخشی‌اش از همه اقشار بیشتر و بالاتر است لذا باید قدر و جایگاه خود را در بسیج بدانیم چون بسیج طلاب و اساتید قوام‌بخش مبانی تحکیمی انقلاب اسلامی است چراکه انقلاب از حوزه‌ها سرچشمه گرفت و رهبر این انقلاب از حوزه‌ها بلند شد و اساتید حوزه بودند که همراهی با امام (ره) کردند و آرمان‌های امام را تحقق بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی تربیت شده و تعلیم یافته حوزه علمیه قم است که پنج میلیون شیعه را در شاخ آفریقا و نیجریه تربیت کرد و دشمن جلوی حرکت توفنده او را نتوانست بگیرد و تفکر بسیجی او را نتوانست کم کند  بلکه رشد و نمو آن جهان‌گیر شد.

عرب‌پور همچنین بیان کرد: طلابی از قم در مصر کار کردند ولی استکبار نگذاشت انقلاب‌شان سرانجام گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار جهاد و نبرد نظامی که شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان مدافع حرم موفق شدند، برد برندگی و پیروزی‌شان در همین حرکت بسیجی است که طلاب هم در آن مسیر حرکت کردند؛ بیش از 560 طلبه از شهدای مدافع حرم هستند که یک ونیم برابر شهدای مدافع حرم هستند و در دوران دفاع مقدس هم همین‌طور شهدای طلبه زیادی داشتیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله با اشاره به اینکه این بستر باید نظام‌مند و هوشمند شود، لذا حضور اساتید در بسیج طلاب در این مسیر و زیر این بیرق بهتر می‌تواند فعالیت کند و اثرگذار باشد، ادامه داد: جوانان تشنه معارف دینی و بصیرت سیاسی می‌توانند از مشرب روحانیت بسیجی و انقلابی سیراب شوند.

وی تصریح کرد: از وظایف مهم بسیج طلاب این است که بین دانشگاه‌ها و دانشجو و اساتید و حوزه‌ها و اساتید حوزه یک وحدت رویه در گام دوم انقلاب ایجاد کنند و از قالب شعار وحدت حوزه و دانشگاه باید خارج شویم و در چله دوم انقلاب آن را علمیاتی کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام محسن سنجری مسئول سابق بسیج طلاب استان تکریم و حجت‌الاسلام جعفری به سمت مسئولیت بسیج طلاب استان کرمان معرفی شد.

انتهای پیام/80016/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار