کد خبر: ۱۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد خبر داد؛
ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از آغاز پروژه‌ای برای طراحی و تولید دست‌بندهای هوشمند برای کارکنان آتش‌نشانی خبر داد.

محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه طراحی و ساخت دست‌بندهای هوشمند با هدف پایش وضعیت سلامت کارکنان آتش‌نشانی در دستور کار قرار گرفته است و امکاناتی برای قابلیت تشخیص پارامترها و علائم حیاتی کاربر در نظر دارد.

وی افزود: امروزه استفاده از دست‌بندهای هوشمند، کاربرد وسیعی در جوامع به‌ویژه در حوزه خدمات سلامت هوشمند و نیز در اختیار قرار دادن داده‌های محیطی همچون مسیریابی، جستجوی موقعیت و ... پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به ضرورت طرح تولید دست‌بند هوشمند بیان کرد: با توجه به حساسیت و شرایط کاری در ماموریت‌های آتش‌نشانان، این ابزار می‌تواند نقش چشمگیری در حفظ جان آنها داشته باشد و مدیر عملیات را در هر لحظه از وضعیت آتش‌نشان‌های در حال انجام مأموریت مطلع کند.

رجائیان با تأکید بر کاربردهای گسترده این ابزار هوشمند بیان کرد: اطلاعاتی همچون ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، میزان گازهای سمی در محیط، موقعیت دقیق فرد و دمای محیط از داده‌هایی است که این دست‌بندها به صورت آنی و با استفاده از بستر اینترنت، در مورد کاربر اندازه‌گیری و مخابره می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم در خصوص این طرح، چارچوب مشخصات محصول مورد نظر تدوین شده و در مرحله فراخوان پیمانکار قرار دارد که پس از طی مراحل پیشنهاد فنی و مناقصه، توسط پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهد شد. طراحی این ابزار به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که قابلیت توسعه کاربردها در موقعیت‌های مختلف را نیز داشته باشد؛ به عنوان مثال در شرایط شیوع بیماری‌هایی همچون کرونا، می‌توان قابلیت تشخیص فاصله افراد جهت فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب را به آن افزود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: دست‌بندهای هوشمند در مرحله نخست برای کارکنان آتش‌نشانی و در گام‌های بعد، برای بخشی از کارکنان خدمات شهری شهرداری مشهد که شرایط محیط کاری آنان ایجاب می‌کند، به کار گرفته خواهد شد.
 
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار