کد خبر: ۱۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
اسلاوکو وینچیچ داور ۴۰ ساله اهل کشور اسلوونی به اتهام قاچاق مواد مخدر و دختران بازداشت شد

اسلاوکو وینچیچ داور ۴۰ ساله اهل کشور اسلوونی به اتهام قاچاق مواد مخدر و دختران بازداشت شد

داوری که قاچاقچی مواد و دختران شد!

خبری عجیب و شوکه‌کننده در رسانه‌های دنیا منتشر شد که برای اتحادیه فوتبال اروپا نیز رسوایی به حساب می‌آمد. داوری که مورد تأیید یوفا بوده و بازی‌های مهمی را در تورنمنت‌های معتبر گوناگون سوت‌زده بود اکنون پایش در پرونده‌ای ‌گیر افتاده که اعتبار فوتبال کشورش و همچنین داوری یوفا را زیر سؤال برده است.

اسلاوکو قاچاقچی از آب درآمد
اسلاوکو وینچیچ داور ۴۰ ساله اهل کشور اسلوونی درست در جایی که نباید حضور پیدا می‌کرد، دیده شد و با سر زدن پلیس همه چیزش را باخت. ماجرا از این قرار است که این داور مطرح به جرم همکاری با باند مواد مخدر و همچنین دختران در بازداشت به سر می‌برد و تا روشن شدن پرونده‌‌اش باید به مقامات امنیتی توضیح دهد.

دستگیری با ۶ زن در بالکان
مواد مخدر و جابه‌جایی دختران جرمی است که برای این داور مطرح که بازی‌های مهمی را هم سوت زده در نظر گرفته‌اند. اسلاوکو همراه ۲۶ مرد و ۹ زن در کلبه‌ای در حومه شهر بیلینا بوسنی توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شد. نکته جالب این است هنگام دستگیری این باند، پلیس توانست مواد مخدر و مقادیری اسلحه را نیز کشف کند.

اتهام اصلی‌؛ ارتباط با قاچاقچی
اما اتهام اصلی به این داور مشهور در اصل یک چیز است. وینچیچ به ارتباط با تیژانا ماکسیموویچ قاچاقچی مشهور منطقه بالکان متهم شده است و باید در این خصوص پاسخگو باشد. ادعایی که اگر ثابت شود بدون تردید پای او را در خیلی از پرونده‌ها باز خواهد کرد.

قاچاق دختران
یکی از کارهای اصلی این باند به جز مواد مخدر قاچاق و سوء استفاده جنسی از دختران منطقه بوده است. آنها دختران را از مرز رد می‌کرده و در ازایش سود خوبی به جیب می‌زدند. در واقع این دختران همان کارگران جنسی کلوپ‌های شبانه به حساب می‌آیند. ظاهراً او قصد داشته به کمک تیژانا سه خانم را هم از مرز رد کند که برنامه‌‌اش توسط پلیس لو می‌رود. البته در این پرونده ردپای ۲۶ مرد دیگر نیز دیده می‌شود که پلیس در حال بازجویی از آنهاست.

سابقه‌ای که خراب شد
این داور اهل اسلوونی بازی‌های مهمی را در جام جهانی، جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا قضاوت کرده است. او در یورو ۲۰۱۲ کمک داور دنیل اسکومینا داور معروف بود. امسال او موفق شد ۳ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۳ بازی در لیگ اروپا را قضاوت کند تا جمعاً ۶ بازی مهم را سوت بزند. از جمله بازی‌های مهم او در لیگ قهرمانان می‌توان به دیدار خنت و لیورپول و شاختار و سیتی اشاره کرد. اسلاوکو همچنین بازی تیم‌های اینتر و ختافه و همچنین لورکوزن و پورتو را در لیگ اروپا سوت زد.

قضاوت پر
با این وضعیتی که برای این داور اسلوونیایی به وجود آمده بدون تردید باید حداقل برای یک مدت هم که شده قید داوری را بزند. حالا که این اتهام به او وارد شده بعید نیست اسلاوکو در مسابقات فوتبال هم شیطنت نداشته باشد. شیطنتی همچون سوت‌های اشتباه و دست داشتن در شرط‌بندی که قطعاً یوفا در روزهای آینده به این اتفاق واکنش نشان خواهد داد و خبرهای جدیدی درباره این داور منتشر خواهد شد. چیزی که مشخص است این است که تا روشن شدن تکلیف این پرونده فعلاً قضاوتی به اسلاوکو چه در لیگ‌های داخلی و چه اروپایی سپرده نخواهد شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار