کد خبر: ۱۱۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
مدیریت کل امنیت عمومی لبنان از بازگشایی موقت مرزهای زمینی این کشور با سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، لبنان اعلام کرد، مرزهای زمینی این کشور با سوریه را از طریق دو گذرگاه «مصنع و عبودیه» بازگشایی می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان.ان.ای»، در بیانیه مدیریت امنیت عمومی لبنان آمده است: با استناد به تصمیمات نشست هیأت دولت در تاریخ سی‌ام ماه می پیرامون بازگشت لبنانی‌های مقیم خارج، مرزهای زمینی با سوریه از طریق گذرگاه‌های مصنع و عبودیه در تاریخ ۲/۶/۲۰۲۰ و۴/۶/۲۰۲۰ و از ساعت ۹ (به وقت محلی) تا ۱۶:۰۰ بر روی لبنانی‌ها و خانواده‌های آنها در سوریه که تمایل به بازگشت به لبنان دارند، بازگشایی می‌شود.

مرزهای میان لبنان و سوریه به دلیل شیوع ویروس کرونا و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسته شده بود.

ماه گذشته (ازدیبهشت)، «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان به سوریه رفت و با مقامات این کشور درباره برخی پرونده‌ها مانند «قاچاق» و «گذرگاه‌های غیرقانونی» و چگونگی انتقال اشخاص میان دو کشور در سایه شروع کرونا بحث و تبادل‌نظر کرد.

وی پس از بازگشت از دمشق به روزنامه «الجمهوریه» گفت: چندین موضوع باعث سفر من به سوریه بود خصوصا اینکه مسأله بسته بودن مرزها مطرح است. با مقامات مربوطه در نهاد امنیت، وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه سوریه دیدار داشتم تا موضوع انتقال لبنانی‌ها به لبنان و نیز خارجی‌هایی را که از فرودگاه بیروت قصد سفر به خارج دارند، هماهنگ کنم.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار