کد خبر: ۱۱۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
علیپور خبر داد 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از نصب ۱۰ دستگاه مکانیزه خوددریافت پسماند خشک در آینده ای نزدیک در مناطق مختلف شهر خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر گفت: با نصب دستگاه های RVM به زودی شهروندان تهرانی با ارائه بطری های استفاده شده و قابل بازیافت می توانند مبالغ مربوط به آن محصول را به صورت مکانیزه دریافت کنند. شهروندان از این طریق به سادگی می توانند نقشی در امر تفکیک زباله از مبدا و حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

وی در خصوص ویژگی های دستگاه خوددریافت پسماند خشک عنوان کرد: RVM، دستگاهی است که برای دریافت اقلام قابل بازیافت مانند بطری های خالی شیشه ای، پت، قوطی های فلزی و .... طراحی شده و با ارائه رسید کاغذی به کاربر روشی مفید و مناسب برای ترویج فرهنگ تفکیک در مبدا و بازیافت آسان و مکانیزه است.

علیپور با اشاره به دو ویژگی ذخیره سازی و کاهش حجم بطری‌ها توسط دستگاه RVM نیز گفت:   البته مسائلی همچون تراکم جمعیت، دسترسی ساده برای تخلیه و ایجاد امنیت مکانی باید قبل از نصب دستگاه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه این دستگاه ها حین استفاده به صورت آنلاین تحت نظارت سازمان قرار دارند، افزود: این دستگاه می تواند در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید و ... نصب شود. از فواید استفاده از این دستگاه ها می توان به کاهش حجم زباله و هزینه های جمع آوری، تقویت فرهنگ شهروندی در حوزه تفکیک پسماند از مبدا و بازیافت و کاهش نیروی انسانی برای جمع آوری زباله های شهری اشاره کرد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار