کد خبر: ۱۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
رئیس دولت منطقه کردستان عراق و سفیر آمریکا در بغداد مسئله گفت‌و‌گوی استراتژیک میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» رئیس دولت منطقه کردستان عراق، امروز (سه‌شنبه)، با «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «رووداو»، در این گفت‌و‌گو آخرین تحولات عراق، منطقه و راه‌های گسترش روابط منطقه کردستان عراق و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

 سفیر آمریکا در این ارتباط با اشاره به «اهمیت گفت‌و‌گوی استراتژیک میان ایالات متحده و عراق که قرار است این ماه برگزار شود»، تأکید کرد که «منطقه کردستان در این گفت‌و‌گو شرکت خواهد کرد و بخشی از آن خواهد بود».

متیو تولر در ادامه مدعی شد: «تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به عراق و منطقه کردستان و بویژه در پشت‌ سر گذاشتن شرایط سخت حال حاضر اقتصاد این کشور که در نتیجه ویروس کرونا به وجود آمده، کمک کنیم».

در مقابل، مسرور بارزانی نیز بر اهمیت مشارکت منطقه کردستان عراق در این گفت‌وگو تأکید کرد. و گفت که نتایج این گفت‌و‌گو باید به نفع تمام تشکیلات عراق باشد.

پیشتر نیز سفیر واشنگتن در ارتباط با گفت‌و‌گوی راهبردی آمریکا با عراق مدعی شده بود که این گفت‌و‌گو با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش‌روی عراق صورت می‌گیرد (منظور وی از توافق استراتژیک، توافق سال ۲۰۰۹ است که منجر به همکاری‌های امنیتی و خروج نیروهای آمریکا از عراق شد).

انتهای پیام/م

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار