کد خبر: ۱۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
استاندار مازندران:
ایسنا/مازندران استاندار مازندران ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری هشتمین جشنواره مطبوعات مازندران و نیز همکاری خانه مطبوعات استان تاکید کرد: علیرغم تمام چالش‌ها و مشکلات موجود سرانجام توانستیم این مراسم را که قرار بود در اسفند ماه برپا شود به شکل مطلوب برگزار کنیم.

‌احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه حضور تمامی معاونان در این مراسم نشانگر ارج نهادن و علاقه‌مندی و اهمیت به نقش و جایگاه خبرنگاران در استان هست، گفت: معاونین استانداری همگی از صمیم قلب در این مراسم حضور یافتند در شرایطی که در کمتر مراسمی تمام معاونین حضور دارند که نشانه اعتقاد مجموعه استانداری به رسانه و فعالیت مفید ان است.

وی حضور رسانه در همه عرصه ها را سبب افزایش مشارکت اجتماعی دانست و افزود: سهم رسانه‌های استان مازندران از دستاوردهای استان در شرایط سخت تحریمی و مشکلات متعدد دیگر بیشتر از سایرین بود که این شامل مشارکت در انتخابات و عبور از مراحل سخت کرونا با وجود تحریم‌ هاست.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه باید برای همه پروژه ها پیوست رسانه ای وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: ازانجاکه اکنون همه معاونین و مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در حوزه شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، رسانه سبب شده تا نزدیکی بین خبرنگاران و رسانه‌ها با مدیران بوجود آید که همین مساله باعث انسجام اجتماعی بیشتر شده که نقش رسانه در این پررنگ است.

استاندار مازندران، مشارکت ۷۰ درصدی در سرمایه گذاری را مدیون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: اعتقاد همه مدیران آزادی مسئولانه بوده نه هرگونه مطلبی که نوشته شود، بهتر است مطالب به نوعی مطرح شود که نه آزار دهنده بوده و نه آن‌چنان که جنبه مطالبه گری نداشته باشد.

وی درباره شکایات از رسانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: علل شکایت ها باید ریشه یابی شود، چگونه است که بعضی خبرنگاران بسیار نقد منتشر می‌کنند اما شاکی ندارند، این موضوع یا به نقد منصفانه مربوط است یا آشنایی با قانون که باید از سوی اصحاب رسانه رعایت شود.

حسین زادگان افزود: خوشبختانه به نسبت سابق سرجمع شکایات از رسانه ها کاهش یافته اما وقتی نارضایتی از شرایط جامعه و مدیران افزایش پیدا می‌کند، بالطبع شکایت هم بیشتر شده و این موضوع نسبت به دهه‌های قبل که رسانه کمتری بود و شرایط ثبات بیشتری داشت، نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی در خصوص صحبت‌های مدیرکل ارشاد در باب شکایت شهرداری ها از رسانه ها نیز تاکید کرد: نیاز هست در استانداری شورای حل اختلافی تشکیل شود که بسته به موضوعات مطروحه اعم از اقتصادی و سیاسی و عمرانی معاونین استاندار با تشکیل شورا به حل و فصل موضوع بپردازند و هدف این است که پای خبرنگاران به حوزه قضا کشیده نشود.

حسین زادگان خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: به آموزش، تولید محتوا و به نقش فسادزای رسانه اعتقاد داریم که در این زمینه بسیاری از خبرنگاران به استانداری کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر میزان رسانه ها پرمخاطب بوده و دغدغه داشته باشند، هم آن رسانه ها پایداری بیشتری خواهند داشت و هم مخاطبان بیشتری را جذب خواهند کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در موضوع بیماری کرونا بخش اعظم سلامت مردم، مدیون رسانه است، گفت: این اتفاق در دوران سیل نیز با همراهی و همدلی رسانه ها تجربه شده بود و همچنین در اعتراضات بنزین و مسائلی از این دست اقناع سازی توسط رسانه‌ها انجام گرفت.

حسین زادگات با تقدیر از همه انتقادات و گلایه ها نسبت به استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: الگوسازی و معرفی افراد برتر در رسانه سبب شده تا مردم مفهوم رسانه خوب را بهتر درک کنند.

وی در معرفی رسانه خوب از عدم وابستگی سخن گفت و تصریح کرد: رسانه ای که اصطلاحا کپی‌برداری نکرده و تولید محتوا داشته باشد و مطالب را با درستی و منبع مشخص نقل کند رسانه مطلوبی است و فضای رسانه ای استان فضای خیلی خوب و مفیدی است.

وی از تشکیل چندین کارگروه تخصصی رسانه در استانداری توسط مدیرکل ارشاد خبر داد و تاکید کرد: لازم است مشکلات استان در این کارگروه‌ها با حضور جمعی از اصحاب رسانه که برترین‌ها در استان هستند مطرح شود و مشکلات توسط این کارگروه‌ها شناسایی و با همکاری معاونت‌های مختلف اقتصادی یا اجتماعی، فرهنگی و... برای حل عاجل آن تصمیم گیری شود.

حسین زادگان با اشاره به شکل گیری کارگروه‌ها ظرف ۲۰ روز آینده تصریح کرد: با هماهنگی و اعلام به رسانه ها کارگروه ها تشکیل شده تا هم موانع رسانه ها مطرح شود و هم پیشنهادات برای حل موضوعات و چالش‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار