کد خبر: ۱۱۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خطر جدی می‌تواند سر انقلاب قرار بگیرد و یکی از موانع، غفلت از آرمان‌های انقلاب امام و رهبر است و دشمن و رسانه‌های جهانی تلاش دارند که این آرمان‌ها مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌االه عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ظهرامروز در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام  راحل قرآن را در زندگی ما جریان‌سازی کرد و قرآن در زندگی ما جاری شد که نمونه‌های آن را می‌توان در آیات قرآن مشاهده کرد که بیان کرده که قرار نیست که کافران به مومنان مسلط شوند.

وی افزود: امام راحل سلطه اجانب بر کشور را برداشت و قیام کرد؛ مصداق آن آیه :《 الله ولی‌الذین آمنو یخرجونم من‌النور الی الظلمات...》است که قرار است که خدا ولی تمام مومنان باشد و اگر پیامبر ولایت دارد خداوند او را ولی قرار داده است و سلسله ولایت ریشه خدایی دارد؛ امام با طرح دکترین ولایت فقیه به دنیا نشان داد که مسلمانان مکتب ولایت فقیه دارند و نظام امت و امامت را برابر نظام‌های دیگر عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یادآور شد: وقتی معتقد به ولی فقیه شدیم انس و الفتی بینمان برقرار می‌شود که اگر این انس و الفت نباشد نسبت مانند چوب خشک می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خداوند وعده داده است که کسانی که خدا را یلری کنند خداوند هم از آنها از  حمایت می‌کند؛ امام هم به این باور داشت که خداوند بیان کرده است که: ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم؛ هرکس که به یاری او اراده کند هیچ کس نمی‌تواند او را شکست دهد.

وی اضافه کرد: امام با تمام عقیده پای آیات قرآن ایستاد و نتیجه آن را هم دید؛ در صحیفه نور جلس بیست می‌فرماید که از عمر از دست رفته خود تاسف می‌خورم که چرا در خدمت قرآن نبوده است و امام از قرآن به عنوان ذکر یاد می‌کند و واهمه دارد که از ذکر غافل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر اهل صبر و استقامت باشید ذره‌ای میل دشمنان به شما آسیب نمی رساند و امام با تمام عقیده پای این آیات ایستاد و نتیجه گرفت.

آیت‌الله عابدینی گفت: غفلت از رهنمودهای امام راحل و رهبر از خطرهای جدی انقلاب است که در این صورت دشمن و رسانه‌های شیطانی تمام نیروی خود را برای این بسیج کرده و تلاش دارند در نسل جدید این آرمانها را نبیند و ما وظیفه داریم نگذرانیم این آرمانها به فراموش سپرده شود.

وی اضافه کرد: خطر جدی می‌تواند سر انقلاب قرار بگیرد و یکی از موانع، غفلت از آرمان‌های انقلاب امام و رهبر است و دشمن و رسانه‌های جهانی تلاش دارند که این آرمان‌ها مورد غفلت واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یادآور شد: دومین خطر جدی انقلاب، نفوذ و نفاق است و امام نگران این بود که دلسوختگان نظام به گوشه نشینی و انزوا شوند و افرادی که دلی به انقلاب نداشتند پای کار بیایند و گرفتارشان شویم.

وی مطرح کرد: امام علی بیان کرد اگر امر به معروف و نهی از منکر نادیده شود پست‌ترین به ما غلبه خواهند کرد و کسی شنوای گوش شما نخواهند بود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: نفوذ و نفاق خطر جدی است و و دفاع از انقلاب و آزادسازی قدس از آرمان‌های امام راحل بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار