کد خبر: ۱۱۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب:
امروز و در چهل و هشتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران در برابر خشونت توسط دولت و ارائه آن به مجلس تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و هشتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) برابر با ششمین جلسه مجازی روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه به ریاست دوره ای جمعیت زنان مسلمان نواندیش و حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این جلسه با اشاره به قتل رومینا اشرفی ضمن ابراز تاسف و تاثر از تکرار جنایات هولناکی که در فقدان تدابیر بازدارنده و حفاظتی-حمایتی و در سایه خلاهای قانونی فرصت بروز و ظهور پیدا می کنند، بر تسریع در بررسی و نهایی کردن لایحه تامین امنیت زنان و دختران در برابر خشونت توسط دولت و ارائه آن به مجلس تاکید شد. در این جلسه با توجه به آغاز بکار مجلس یازدهم اظهار امیدواری شد که لوایح اجتماعی، از جمله لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که سال هاست بین کمیسیون های مجلس سرگردان است، در اولویت تصویب و تبدیل به قانون قرار گیرند.

همچنین اعضای صدف با استقبال از اعلام نظر رییس قوه قضاییه مبنی بر عبرت آموز بودن برخورد با عاملین جنایت گیلان، بر رعایت اصل تناسب جرم و مجازات در این پرونده تاکید کردند.

در پایان با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی قوای سه گانه در مواجهه با چالش های فراروی کشور، انتظار پیگیری طرح های ناتمام حوزه زنان و خانواده از سوی همه نمایندگان خصوصاً نمایندگان زن مجلس یازدهم مطرح شد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار