کد خبر: ۱۱۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بررسی وضعیت تحصیلی کودکان نشان می‌دهد؛ ۲۳/۷۶ درصد از این کودکان ترک تحصیل کرده، ۶۱/۸۸ درصد آن‌ها در مقطع ابتدایی، ۶/۹۳ درصد در مقطع راهنمایی یا متوسطه اول، ۳/۴۷ درصد در مقطع متوسطه دوم و ۳/۹۶ درصد این کودکان نیز زیر سن تحصیل هستند.

وی افزود: ۵۰ درصد از کودکام کار و خیابان در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال، ۳۶/۱۴ درصد آنان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال، ۱۲/۸۷ درصد بین ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱/۹۸ درصد این کودکان نیز در گروه سنی زیر ۶ سال قرار دارند.

حیدری گفت: رابطه معکوس سن و میزان حضور کودکان در خیابان ممکن است نشانگر این مطلب باشد که کودکان با افزایش سن وارد کارگاه‌های زیر زمینی یا سایر مشاغلی می‌شوند که کمتر در معرض دید قرار دارند بنابراین امکان شناسایی آن‌ها توسط مراکز فعال در این زمینه کاهش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به فراوانی کودکان خیابانی در سنین دبستان، می‌توان گفت اساسی‌ترین نکته، تمرکز بر موضوع پیشگیری از بروز این پدیده در سن دبستان است.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: فرهنگسازی در سطح جامعه و برای دهی حمایت‌های مردمی از پرداخت به افراد به پرداخت به موسسات و نهادها، شفاف‌سازی به‌منظور جلب حمایت‌های مردمی، ارائه آموزش‌های لازم به اولیاء و تاکید بر اجباری بودن تحصیل کودکان می‌تواند زمینه‌های مورد نیاز منع کار کودکان را فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار