کد خبر: ۱۱۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با بیان اینکه آمار سزارین در کردستان کمتر از میانگین کشوی است، گفت: درصد شاخص سزارین‌ در سال گذشته در کشور ۵۰.۵ درصد بوده، در حالی که در استان کردستان این میزان ۳۳.۹ درصد بوده است.

فرزین رضاعی در اولین کمیته دانشگاهی برنامه ترویج زایمان طبیعی که با حضور معاونین درمان و امور بهداشتی و مدیران گروه زنان، بیهوشی، مامائی و مدیر درمان واحد مامایی معاونت درمان در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شاخص سزارین در سال 98 از دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در زمینه کاهش زایمان سزارین نام برده شد.

وی در ادامه به ارتقاء عوامل موثر در زمینه کاهش زایمان سزارین در استان کردستان اشاره کرد و با توجه به متفاوت بودن افراد در پذیرش آموزش‌ها، ذکر کرد: با توجه به مخاطب باید آموزش‌های گزینش شده و هوشمند ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه در مواجه شدن با دردهای جسمانی عکس العمل افراد متفاوت است، تصریح کرد: ۸۰ درصد از افراد پذیرش درد را دارند و دیگر افراد باید برای پذیرش درد آموزش‌های لازم ارائه شود.

رضاعی از معاونت بهداشتی، پکیج جدید برای آموزش ماماهای مراکز درمانی جهت آموزش مادران باردار در سطوح اولیه برای ارتقاء و افزایش زایمان‌های بی درد را در خواست کرد.

وی با بیان اینکه آمار سزارین در کردستان کمتر از میانگین کشوی است، خاطرنشان کرد: درصد شاخص سزارین‌ در سال گذشته در کشور ۵۰.۵ درصد، در حالی که در استان کردستان این میزان ۳۳.۹ درصد بوده است.

گفتنی است؛ از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون، از تعداد ۵۱ مادر باردار مبتلا به کرونا ۱۴ نفر زایمان داشته اند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار