کد خبر: ۱۱۷۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امروز و فردا افزایش محسوس دما را داریم که به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز و فردا به‌دلیل شکل‌گیری جریانات جنوبی افزایش محسوس دما را داریم که به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

وی افزود: باتوجه به هوای گرم توصیه ما این است از آتش روشن کردن آتش در مزارع، مراتع و جنگل‌های سطح استان پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران  بیان کرد: از عصر فردا با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی انتظار داریم شاهد روند تدریجی کاهشی دما در آسمان مازندران باشیم که گاهی همراه با وزش باد و افزایش ابر و احتمال رعدوبرق و رگبارهای پراکنده خواهد بود.

این مسؤول تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی؛ روزهای ابتدایی هفته آینده باتوجه به استقرار جریانات جنوبی انتظار داریم علاوه بر کاهش دما گاهی شاهد ابرناکی و بارش‌های پراکنده باشیم.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: درست است اعلام شده امسال اعلام شده تابستان گرمی داریم اما این معنایش این نیست که در مازندران هم هوا گرم باشد.

وی یادآور شد: پیش‌بینی هوا خیلی براساس پیش‌بینی بلندمدت خیلی درست نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران تا فردا به‌صورت موج کوتاه و اواخر فردا افزایش موج و روز جمعه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/86034/ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار