کد خبر: ۱۱۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
در تمام مقاطع تحصیلی؛
امتحانات در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه شهید بهشتی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، اما امکان برگزاری آن به صورت حضوری نیز وجود دارد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در دانشگاه شهید بهشتی اعلام شد.بر اساس اعلام دانشگاه، امتحانات با توجه به زمان‌بندی معاونت آموزشی دانشگاه و بر اساس برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان، برگزار می‌شود. برگزاری امتحان پایان نیمسال برای همه دروس (دروس نظری و دروس عملی که کلاس‌های آن‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است) الزامی است.امتحانات همه مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. بر اساس مقررات آموزشی، استاد هر درس برگزار کننده امتحان و مرجع اصلی ارزشیابی دانشجویان در همان درس است. اگر همه دانشجویان یک کلاس درس متقاضی برگزاری امتحان حضوری باشند، در صورت تایید استاد درس و موافقت شورای واحد، برگزاری امتحان به صورت حضوری، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و بدون ارائه خدمات دانشجویی، بلامانع است.تبصره: پیرو اطلاعیه فروردین ۹۹ معاونت آموزشی دانشگاه به اساتید یادآور می‌شود که بر اساس آیین‌نامه آموزشی دانشگاه، بخشی از نمره نهایی دروس می‌تواند به ارزیابی‌های مستمر آموزشی انجام شده در طول نیمسال تحصیلی اختصاص یابد.نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان غیرایرانی همانند سایر دانشجویان است. درصورت عدم دسترسی به اینترنت مناسب، این قبیل دانشجویان می‌توانند پس از بازگشت به دانشگاه، نسبت به حذف درس/ دروس خود اقدام کنند.امتحان پایان نیمسال باید برای تمامی دانشجویان یک درس، با یک شیوه یکسان انجام شود. استادان سوابق ارزشیابی درس را حفظ کنند به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.لازم است استادان امتحانات غیرحضوری را مطابق با زمان برنامه امتحانی ثبت شده در سامانه گلستان شروع کنند و تعیین پایان زمان برگزاری امتحان (با در نظر گرفتن عدم وجود تلاقی با امتحانات بعدی، برای برخی از دانشجویان) به عهده استاد درس است.تاکید می‌شود بازه مجاز مدت زمان برگزاری امتحانات دروسی که به صورت شفاهی یا پروژه‌ای برگـزار می‌شوند، از زمان شروع تا پایان امتحان، حداکثر ۵ روز اداری است.برای برگزاری امتحان غیرحضوری به صورت شفاهی/ کتبی، سامانه آموزشی غیرحضوری برخط و سامانه درس‌افزار پیشنهاد می‌شود. با این حال، استادان می‌توانند از سایر روش‌ها و سامانه‌های مجاز (ضمن اطلاع به مدیر گروه / معاون آموزشی واحد) برای برگزاری امتحان استفاده کنند.لازم است در خصوص شیوه ارزشیابی و سامانه مورد نظر برای برگزاری امتحانات پایان نیمسال، اطلاع رسانی به موقع، توسط استاد درس به دانشجویان صورت گیرد. غیبت دانشجو در امتحان پایان نیمسال، تابع مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی غیبت در امتحانات پایان نیمسال برای تمام دوره‌های تحصیلی است.زمان ثبت نمرات برای دروس مقطع کارشناسی حداکثر ۱۰ روز اداری و برای دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی حداکثر یک ماه بعد از زمان برگزاری امتحان درس است.همـچون نیمسال‌های گذشته لازم است استـادان پس از وارد کردن نمرات هر درس، به مدت سه روز (۷۲ ساعت) نسبت به بررسی اعتراضات احتمالی دانشجویان، اعمال تغییرات نهایی و قفل نمرات اقدام کنند.ضروری است مسئولین آموزش واحدها، حداکثر تا ۱۰ روز اداری پس از قفل نمرات توسط استاد درس، نسبت به قفل نهایی نمرات اقدام کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار