کد خبر: ۱۱۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
رهبر کلیسای کاتولیک در یک اظهارنظر درباره اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله این کشور به شدت درباره «آشوب اجتماعی» این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نگران کننده اخیر در آمریکا، خواستار مقابله با «گناه نژادپرستی» و اجتناب از خشونت شد.

به گزارش «واتیکان نیوز»، پاپ فرانسیس در پیامی خطاب به مردم آمریکا گفت: «من با نگرانی شدید شاهد آشوب اجتماعی در کشور شما طی روزهای گذشته متعاقب کشته شدن تراژیک آقای جورج فلوید بوده‌ام».

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد: «ما نمی‌توانیم به هیچ شکلی نژادپرستی و محرومیت را تحمل کنیم یا چشمانمان را به رویش ببندیم و ادعا کنیم که حامی قداست جان تک تک انسان‌ها هستیم».

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت: «البته ما باید این را هم به رسمیت بشناسیم که "خشونت‌های شب‌های اخیر (در آمریکا) خود مخرب است و هیچ چیزی از راه خشونت به دست نخواهد آمد بلکه چیزهای زیادی از دست می‌روند».

پاپ فرانسیس همچنین برای «روح جورج فلوید و همه دیگر کسانی که جانشان را در نتیجه گناه نژادپرستی از دست دادند، دعا و طلب مغفرت کرد».

وی همچنین برای خانواده‌های قربانیان نژادپرستی و قربانیان بی عدالتی و فقدان صلح در آمریکا و سراسر جهان طلب آمرزش و صلح کرد.

اظهارنظر رهبر کلیسای کاتولیک درباره اعتراضات سراسری در آمریکا در حالی مطرح شده که طبق گزارش برخی رسانه‌ها، از هفته گذشته تا به امروز حداقل ۱۱ نفر کشته و ۹۳۰۰ تن بازداشت شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار