کد خبر: ۱۱۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
نخست وزیر کانادا در یک نشست خبری برای اظهار نظر درباره عملکرد ترامپ در مواجهه با معترضان چند ثانیه مکث کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو ان پی آر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اظهار نظر درباره عملکرد ترامپ در مواجهه با معترضان پس از سکوتی طولانی و با در نظر داشتن روابط دو کشور به تبعیض نژادی در کشور خود اشاره کرد.

این رادیوی آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کمتر پیش می‌آید که جاستین ترودو حرفی برای گفتن نداشته باشد. اما زمانی که نظرش را درباره اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سرکوب موج اعتراضات در سراسر آمریکا پرسیدند، قبل از پاسخ دادن ۲۱ ثانیه مکث کرد - سکوت آزاردهنده‌ای که دوربین‌ها آن را ضبط کردند.

در یک کنفرانس خبری از نخست وزیر کانادا سوال شد که "شما هیچ‌گاه تمایل نداشته اید درباره سخنان و عملکرد رئیس جمهور آمریکا اظهار نظر کنید. اما اکنون دونالد ترامپ خواستار اقدام نظامی علیه معترضان شده است. ما شاهد حمله به معترضان با گاز اشک آور بوده ایم تا راه برای گرفتن عکس از رئیس جمهور باز شود. من مایلم نظر شما را درباره آن بدانم. "

نخست وزیر کانادا، که از زمان آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ با ریش و مو‌های بلند ظاهر می‌شود، نگاهی به زیر انداخت، دهانش را برای صحبت باز کرد، سپس مکث کرد، پا به پا شد و مِن مِن کرد و سرانجام گفت: "همه ما با وحشت و حیرت در حال تماشای اتفاقات در آمریکا هستیم. اکنون زمان نزدیک کردن مردم به یکدیگر است,، اما زمان گوش دادن نیز هست. اکنون زمان آن است که بدانیم با وجود سال‌ها و دهه‌ها پیشرفت، بی عدالتی‌ها ادامه دارد. اما اکنون برای ما کانادایی‌ها زمان آن فرا رسیده است که متوجه شویم که ما نیز چالش‌هایی داریم. "

ترودو در ادامه گفت: "کانادایی‌های سیاه پوست هر روز با تبعیض مواجه هستند. در کانادا هم تبعیض سیستماتیک وجود دارد. "

براساس این گزارش، نخست وزیر کانادا معمولا با در نظر گرفتن روابط آمریکا و کانادا و وابستگی اقتصادی دو کشور، درباره اقدامات ترامپ کمتر صحبت می‌کند.

کانادا در روز‌های اخیر شاهد اعتراضات مسالمت آمیز و نسبتا کوچکی در همبستگی با تظاهرکنندگان در آمریکا بوده است که با مرگ جورج فلوید، به دست پلیس این کشور در هفته گذشته آغاز شد. اما این اعتراضات در شهر‌های آمریکا بسیار بزرگتر بوده و بار‌ها به درگیری میان نیرو‌های پلیس و معترضان منجر شده است.

هر چند تبعیض نژادی در قوانین کانادا ممنوع است، اما هر از چندی رنگین پوستان این کشور هم شاهد برخوردهای خشن در اجتماع و زندگی روزمره خود هستند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار