کد خبر: ۱۱۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
امام جمعه اهل‌سنت سورو گفت: امام خمینی (ره) راهی را به روی ملت‌های جهان گشود که استکبار فرصت ورود به آن را از همه ملت‌ها سلب کرده بود.

شیخ محمد صدیق فهیمی امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: امام خمینی (ره) گشایش‌گر راهی در میان امت مسلمان جهان بود که دشمن واقعی را به آنها نمایاند و چهره واقعی استکبار را برای ملت‌ها تبیین کرد.

وی افزود: ایجاد نهضت بزرگ بیداری ملت ایران و به ثمر رساندن آن با وقوع انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل (ره) بدون نصرت الهی ممکن نبود و امام به عنوان یک رهبر دینی توانست مدل جدیدی از حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش را با بهره‌گیری از مفاهیم اسلامی ارائه کند.

امام جمعه اهل‌سنت سورو با بیان این که جمهوری اسلامی یک امانت الهی و مردمی در دستان مسئولان است، تصریح کرد: توفیق همزمان خدمت به مردم و خدمت در سایه یک نظام اسلامی موهبتی بزرگ است که قدرنشناسی آن ظلم بزرگی بشمار می‌آید.

شیخ فهیمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز ۱۴ خرداد، یکی از اصلی‌ترین رمز و راز توفیق ملت ما در هیاهوهای عظیم دشمن‌ساخته در دنیای امروز را حفظ وحدت و برادری در سایه‌سار مکتب امام و تبعبت از رهبری برشمرد و گفت: شرایط امروز کشور با وجود انبوهی از تحریم‌ها و تهدیدات استکباری با گذشته قابل قیاس نیست و بدون شک تداوم این راه نیز با همت مسئولان و حفظ راه امام خمینی میسر است.

وی تاکید کرد: ملت ایران برای عبور از این تنگناها راهی جز حفظ استقلال خویش و ماندن در کنار یکدیگر و اتکای به سرمایه‌های درونی خویش ندارد و امیدواریم مجلس جدید با قدرت و قوام خویش و با پشتوانه روحیه انقلابی و مردم‌داری بتواند محرومیت‌ها را کنار زده و امید مردم را تقویت کند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار