کد خبر: ۱۱۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان آمده است: تبدیل‌شدن ایران به پیشران شکستن تحریم‌های آمریکا در یک سطح جهانی البته همه ماجرا نیست، پشتوانه این پیشران شدن، ظاهری اقتصادی ولی در واقع باطنی امنیتی و نظامی دارد، ساده‌تر آن‌که ایران در حال آغاز کردن مسیری است که برای شکستن تحریم‌ها، امنیت جهانی آمریکا را در حال گروگان‌گیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در تحلیل مسائل اخیر ایران و جهان بیانیه‌ای صادر کرده است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: چهاردهم خرداد هر سال یادآور ارتحال جان‌گداز شیخ‌الفقها و فقیه‌العرفا حضرت امام خمینی(ره)  بنیان‌گذار انقلاب کبیر اسلامی است، این روز هم‌چنین آغاز دوره رهبری نایب بر حق ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است؛ یوم‌الله ۱۵ خرداد نیز آغاز تحول تاریخی ایران معاصر برای نجات از دیکتاتوری و حرکت به‌ سوی حکومت اسلامی است.

در ادامه این بیانیه مطرح شده است: بسیج اساتید ابومهدی‌المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) ضمن‌گرامیداشت این مناسبت‌های انقلابی،  آغاز به کار مجلس یازدهم را نیز تبریک گفته و امیدوار است که این مجلس به توفیق الهی بتواند سرمنشأ تحولاتی ارزشمند برای مدیریت جهادی و انقلابی که امروزه جامعه ما سخت بدان نیازمند است باشد.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: این روزها و پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی که از اوج استیصال آمریکا در مواجهه با پدیده انقلاب اسلامی حکایت دارد، در صحنه بین‌الملل نیز شاهد واقعیت‌هایی هستیم که نمونه بارز آن ورود نفت‌کش‌های غول‌پیکر ایرانی با پرچم‌های برافراشته جمهوری اسلامی به حیات خلوت آمریکا، یعنی سواحل اقتصادی ونزوئلا است.

اساتید بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان در این بیانیه به ذکر روایت‌هایی راهبردی از ورود نفت‌کش‌های غول‌پیکر ایرانی با پرچم‌های برافراشته جمهوری اسلامی به حیات خلوت آمریکا پرداخته که روایت اول بدین شرح است که ایران دورانی از بی‌اعتبارسازی تهدیدات نظامی آمریکا را آغاز کرده است که پیش ‌از این در دنیا سابقه نداشته است، کافی است یادآوری کنیم که فرمانده کل نیروهای نظامی آمریکا- ترامپ- چگونه از تهدید بزرگ زدن ۵۲ نقطه حیاتی ایران پس از حملات موشکی به‌ عین‌الاسد عقب‌نشینی کرد؛ حال همین عقب‌نشینی را کنار این موضع رسمی پنتاگون بگذارید که اعلام کرد اساساً از هرگونه‌ برنامه‌ای برای توقیف‌، تجسس یا انهدام نفت‌کش‌های ایرانی که در راه ونزوئلا هستند، اطلاعی ندارد.

روایت دوم مطرح شده در این بیانیه این است که حضور نفت‌کش‌های ایرانی در سواحل ونزوئلا مقدمه ترسیم و تثبیت یک معادله تاریخی است؛ معادله‌ای که می‌گوید، آمریکا اگر در خلیج ‌فارس امنیت می‌خواهد، باید امنیت و اقتدار ایران را در اقیانوس اطلس و در اطراف آب‌های سرزمینی خود به رسمیت بشناسد.

در سومین روایت تصریح شده است که ایران محموله‌ای را به ونزوئلا صادرکرده است که مهم‌ترین ویژگی آن ترک انداختن حقیقی تحریم‌های نفتی و بنزینی آمریکا درباره خود و ونزوئلا است، تبدیل‌شدن ایران به پیشران شکستن تحریم‌های آمریکا در یک سطح جهانی البته همه ماجرا نیست، پشتوانه این پیشران شدن، ظاهری اقتصادی ولی در واقع باطنی امنیتی و نظامی دارد، ساده‌تر آن‌که ایران در حال آغاز کردن مسیری است که برای شکستن تحریم‌ها، امنیت جهانی آمریکا را در حال گروگان‌گیری است.

روایت راهبردی چهارم این گونه مطرح شده است که ایران در روزهای گذشته از طرف سازمان ملل، سفارت سوئیس، نمایندگی خود در آمریکا، کشورهای منطقه نظیر قطر و عمان  و... پیام‌های صریحی برای آمریکا فرستاده است که اگر کوچک‌ترین خطایی درباره نفت‌کش‌های ایرانی کنند با واکنش قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد؛ اما واقعیت این است که پشتوانه معتبر بودن این پیام سرنگون شدن گلوبال هاوک، حمله موشکی به ‌عین‌الاسد، توقیف نفت‌کش انگلیسی و ... نیز است.

در روایت راهبردی پنجم با اشاره به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، آمده است : این کار نه‌ تنها کشور را خودکفا کرد، بلکه ایران را به صادرات بنزین رساند، از این منظر نقش سپاه تنها ارسال پیام‌های رسمی و غیررسمی راهبردی امنیتی و نظامی به ارتش آمریکا نبوده، بلکه ترسیم محاسبات و پیام جدید اقتصادی به ساختمان وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌ عنوان مرکز فرماندهی تحریم‌های ایران نیز بوده است.

در آخرین تحلیل از این اقدامات مطرح شده است: وقتی موشک‌های سپاه پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد، یعنی ایران نخستین دولتی بود که در ۷۰ سال اخیر به ‌صورت رسمی به آمریکا سیلی نظامی سختی زده است.

در ادامه این بیانیه این اساتید خاطرنشان کرده‌اند: حال رسیدن نفت‌کش‌های ایران به سواحل دریایی کارائیب را شکستن دکترین ۱۹۷ ساله امنیتی آمریکا- موسوم به دکترین مونروئه- که اقیانوس اطلس را حیات خلوت آمریکا می‌دانست، باید نامید.

در گوشه دیگری از این بیانیه آمده است: این یعنی اینکه ایران نه‌تنها در حال حاضر رکورددار جهانی شکستن اقتدارهای نابحق دهه‌های گذشته آمریکا است، بلکه در حال بازگرداندن حقوق طبیعی ملت‌ها برای تجارت و معامله در دنیای آزاد است، این بازگرداندن حقوق طبیعی گرچه نقطه پایانی مشخصی دارد و آن فروپاشی هژمونی ایالات متحده است، ولی واقعیت این است که خواست همه ملت‌ها و دولت‌های آزاده جهان بوده و همگی از این تحریم‌شکنی خرسندند؛ ناگفته نماند که عدم مدیریت درست بیماری کرونا و بحران امنیتی نژادپرستانه امروز شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا خبر از فروپاشی درونی این تمدن پوشالی دارد و رویای واهی غرب‌زدگان را پریشان کرده است.

در پایان این بیانیه آورده شده است: در پایان با آرزوی روزهای باثباتی برای نظام جمهوری اسلامی امید واثق داریم هرچه زودتر کشتی عظیم انقلاب با ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) به ساحل امن ظهور رسیده‌ و آرزوی دیرینه همه مستضعفان عالم محقق شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۷/ح/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار