کد خبر: ۱۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد؛
مسجد جامعی درباره آخرین وضعیت تبدیل بخشی از پادگان ۰۶ به بوستان توضیحاتی داد.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات طرح احداث بوستان در بخشی از پادگان ۰۶ با تأکید بر اینکه این پادگان یکی از با قدمت ترین پادگان‌های آموزشی در شهر تهران است، گفت: قرارگیری عدد صفر نشان دهنده این موضوع است که پادگان مرکز آموزش سرباز است.

عضو شورای شهر تهران افزود: طبق توافقات انجام شده بین شهرداری تهران و ارتش قرار بر این شد تا بخشی از پادگان ۰۶ به مساحت بیش از ۳۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری تهران نیز تصمیم گرفت با احداث بوستان این فضا را در اختیار شهروندان قرار دهد تا عرصه عمومی شهر افزایش پیدا کند.

مسجد جامعی ادامه داد: مباحث برای توافق فی ما بین شهرداری با ارتش از سال‌های گذشته شروع شد و در زمان آخوندی(وزیر سابق راه) حناچی شهردار فعلی تهران نیز در جریان موضوعات قرار داشت.

او درباره تغییر نام پادگان ۰۶ به نام بوستان ارتش که در دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران انجام شد، گفت: پادگان ۰۶  از ابتدای دوره اول پهلوی به این نام بود و در جلسه شورای شهر تهران تصمیم بر این شد تا به واسطه احداث بوستان نام آن به بوستان ارتش تغییر کند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تکلیف ساختمان‌های با قدمت پادگان ۰۶ در صورت احداث بوستان چه می‌شود؟ گفت: شهرداری تهران موظف به مرمت و حفظ ساختمان‌های پادگان ۰۶ شده است.

مسجد جامعی ادامه داد: نکته جالب توجه این است درختان داخل پادگان ۰۶ دارای شناسنامه هستند.

او تأکید کرد: اگر قرار است بارگذاری در مجموعه پادگان ۰۶ داشته باشیم، به طور حتم باید تدابیری اندیشیده شود تا درختان شناسنامه دار پادگان حفظ شوند.


بیشتر بخوانید:

لزوم تعیین تکلیف ترمینال شرق و قطب گردشگری سرخه حصار

تغییر نام پادگان ۰۶ به بوستان ارتش

حل بن بست ترافیکی در ۶ محله منطقه ۱۳ با خارج شدن پادگان نیروی هوایی


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار