کد خبر: ۱۱۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
شهردار تهران مطرح کرد؛
حناچی درباره ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان از سوی ماموران شهرداری، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در تشریح آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان پایتخت، اظهار کرد: اگر بساط دستفروشان جمع شود به موازات آن باید برای امرار معاش آن‌ها در این شرایط اقتصادی مسیری باز شود.

حناچی بیان کرد: برخی از معابر پایتخت مانند خیابان انقلاب و چهارراه ولیعصر به عنوان کانون دست فروشی شناخته می‌شوند که اگر شهرداری تهران به وظیفه خود درباره جلوگیری از سد معبر عمل نکند هیچ عابر پیاده‌ای نمی‌تواند از آن عبور کنند.

شهردار تهران افزود: ظرفیت دست فروشی برخی از معابر پایتخت به اندازه‌ای بالاست که برای تردد عابران پیاده باید با سد معبر و دستفروشی برخورد شود.

او با تاکید بر این نکته که شهرداری تهران بر اساس قانون موظف است با سد معبر برخورد کند، گفت: در کنار آن که ما به شکل قانونی با پدیده دستفروشی برخورد می‌کنیم به جهت انسانی نیز وظیفه داریم راه را برای عابران پیاده باز کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا در پایتخت با هدف التزام بخشی به معابر پایتخت با سد معبر برخورد می‌شد و در کنار آن نیز شهرداری تهران بازارچه‌هایی را برای حضور دستفروشان پیش‌بینی می‌کرد تا دستفروشان با حضور در آن‌ها فعالیت کنند.

حناچی با تاکید بر این نکته که برخورد با سد معبر و دستفروشی ذینفع دارد، گفت: در کنار آن که باز بودن پیاده رو جهت تردد عابران پیاده قانون است از سوی دیگر ما با کاسبانی مواجه هستیم که برای فعالیت مغازه خود مالیات پرداخت می‌کنند.

او تاکید کرد: فعالیت بازارچه‌های محلی برای حضور دستفروشان سیاستی است که از پیش بود و ما نیز در شهرداری تهران آن را تعقیب می‌کنیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار