کد خبر: ۱۱۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
شرکت آمریکایی گوگل در دادگاهی به نقض حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر و ردیابی گسترده آنها از طریق مرورگرهای تنظیم شده در حالت «خصوصی» متهم و با جریمه ۵ میلیارد دلاری مواجه شده است.

به گزارش رویترز، شرکت گوگل روز سه‌شنبه در یک پرونده شکایت گروهی به نقض حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر و ردیابی گسترده افراد از طریق مرورگرهای تنظیم شده در حالت «خصوصی» متهم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شاکیان در این پرونده به دنبال دریافت غرامت به میزان حداقل 5 میلیارد دلار هستند.

در این پرونده، شرکت تابعه آلفابت متهم شده است که علی رغم استفاده کاربران از آنچه گوگل حالت ناشناس می‌خواند، این شرکت به طرز مخفیانه اطلاعاتی را در مورد موقعیت مکانی آنها و آنچه افراد به صورت آنلاین مشاهده می‌کنند، جمع آوری می‌کند.

طبق شکایتی که در دادگاه فدرال در سن خوزه کالیفرنیا ثبت شده است، گوگل داده‌ها را از طریق وبسایت‌ها، برنامه‌ها، و افزونه‌های خود بدون در نظر گرفتن اینکه کاربران روی تبلیغات پشتیبانی شده از سوی گوگل کلیک می‌کنند یا خیر، جمع آوری کرده است.

بر اساس این شکایت، این امر به گوگل کمک می‌کند تا در مورد دوستان، سرگرمی‌ها، غذاهای مورد علاقه، عادات خرید و حتی خصوصی‌ترین مسائلی که کاربران جستجو می‌کنند، اطلاعات جمع آوری کند.

در این شکایت آمده است: شرکت گوگل حق ندارد به طور مداوم به جمع آوری اطلاعات به صورت مخفیانه و غیرمجاز از تقریباً هر آمریکایی که از رایانه یا تلفن همراه استفاده می‌کند، ادامه دهد.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل نیز اعلام کرد که این شرکت با جدیت از خود در برابر این ادعاها دفاع خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: