کد خبر: ۱۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
گاردین گزارش داد:
روزنامه گاردین در گزارشی به این نکته اشاره کرد که ولیعهد عربستان از فرزندان رقبای خود در عربستان به عنوان وسیله ای برای انتقام جویی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به اقدامات سرکوب گرایانه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، از بازداشت فرزندان سعد الجبری یکی از عناصر امنیتی سابق این کشور انتقاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: خانواده سعد الجبری یکی از عناصر امنیتی سابق عربستان سعودی در ترس و وحشت به سر می برند چرا که اطلاعی از سرنوشت ساره و عمر، ۲ فرزند سعد الجبری که نزد نیروهای امنیتی در بازداشت به سر می برند ندارد. بازداشت این کودکان نشان می دهد که بن سلمان تا میزان به خود اجازه می دهد از کودکان به اصطلاح دشمنان خود سوء استفاده کرده و از آنها به عنوان وسیله ای برای انتقام جویی بهره ببرد.

در این گزارش نوشته شده است: گزارش های رسانه ای در عربستان شایعاتی علیه سعد الجبری در خصوص سرقت و یا برقراری ارتباط با اخوان المسلمین برای خدشه دار کردن وجهه وی منتشر میکنند.

پیش از این، دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که مقامات سعودی هر چه سریعتر فرزندان یک مسئول سابق این کشور را آزاد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده بود: سعودی‌ها عمر الجبری ۲۱ ساله و ساره الجبری ۲۰ ساله دو فرزند سعد الجبری مسئول سابق سازمان اطلاعات عربستان را که در کانادا و در  تبعید به سر می‌برد بازداشت کرده‌اند. این اقدام مقامات سعودی با هدف مجبورکردن الجبری برای بازگشت به عربستان انجام می شود.

لازم به ذکر است که مقامات سعودی حساب های بانکی این فرزندان مسئول سابق عربستان را نیز بلوکه کرده‌اند.

رسانه های غربی سابق بر این گزارش داده اند که سعد الجبری عنصر اطلاعاتی سعودی نقش مهمی در هماهنگی تلاش‌های عملیات مبارزه با تروریسم با غرب ایفا کرده است. الجبری معاون بارز محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان بود. بن نایف شاهزاده‌ای بود که از روابط قوی با کشورهای خارجی برخوردار بود و وزیر کشور عربستان و برای مدتی اندک قبل از اینکه از سوی پسر عمویش محمد بن سلمان یعنی فرزند شاه کنونی عربستان در سال ۲۰۱۷ کنار زده شود، ولیعهد هم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار