کد خبر: ۱۱۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛
اراک- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرحله نخست ثبت نام تسهیلات بانکی برای جبران خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا آغاز شد.

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا و تعطیل شدن تأسیسات گردشگری استان خسارت‌های بسیاری بر صاحبین این مشاغل وارد شد حال برای جبران خسارات این بخش تسهیلاتی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله نخست ثبت نام تسهیلات بانکی برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا برای تأسیسات گردشگری عنوان کرد: برای مدیران تأسیسات گردشگری واجد شرایط دریافت این تسهیلات در طول هفته گذشته پیامکی ارسال شده است.

به گفته ️حسینی این تسهیلات با نرخ کارمزد ۱۲ درصد در اختیار تأسیسات گردشگری و فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی عنوان کرد: واحدهایی که بیمه کارگاهی نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

️وی افزود: برای فعالان حوزه‌های بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی که کد بیمه کارگاهی ندارند ساز و کار جداگانه ای با همکاری وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در دست اجرا است که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار