کد خبر: ۱۱۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
ری- مزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در « مسگر آباد» ابتدای جاده خاوران گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر پنج شنبه مزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در «مسگر آباد» ابتدای جاده خاوران با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و برخی از مسئولین استانی گلباران شد.

در این مکان ۳۳ شهید از شهدای ۱۵ خرداد مدفون هستند که شش شهید از این بزرگواران شهدای دشت ورامین هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم طی سخنانی گفت: امسال با توجه شرایط ویژه و استثنایی مراسم ۱۵ خرداد محدود شد، ولی از کنار ۱۵ خرداد به سادگی نمی‌شود، از کنار این مراسم گذشت و از این رو با حضور خانواده شهدای بزرگوار این مراسم گلباران را برگزار می‌کنیم.

شجاعت ۱۵ خرداد مثال زدنی است

وی گفت: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در گرما و با پای پیاده و در میان تهدید دشمن ۲۷ کیلومتر در ورامین طی مسیر کردند، این چه روحیه و حالت بزرگی را می‌خواهد این شهدا واقعاً در عصر غربت اسلام درس بزرگی به ما دادند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی ادامه داد: امام عظیم الشان وقتی می‌گویند، ۱۵ خرداد را گرامی بدارید عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را می‌دیدند و خون‌های مطهر این شهدا هست که این انقلاب ما را به درختی تنومند تبدیل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: اگر دیروز مجسمه شاه در ایران به زیر کشیده شد، امروز می‌بینیم با الگوگیری از انقلاب اسلامی سران آمریکا خواب راحت ندارند و همانند سرتاسر دنیا پرچم آمریکا آتش زده می‌شود و مجسمه سران آن به زیر کشیده می‌شود.

رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران مقام شهدای ۱۵ خرداد و شهید را در درگاه خداوند بسیار والا دانست و گفت: شجاعت شهدای ۱۵ خرداد در میان خفقان آن زمان با آن حرکت باعث شد امثال شهید سلیمانی‌ها بوجود بیایند که شجاعت و دلاوری‌هایش دنیا را به حیرت آورد و می‌بینیم در تظاهرات کشور آمریکا تمثال حاج قاسم سلیمانی در دست معترضان دیده می‌شود.

محمودی بیان کرد: ۵۷ سال پیش شما شهدای ۱۵ خرداد غریبانه دفن شدید اما حالا ببینید چگونه خون‌های شما نهال انقلابی را آبیاری کرد که هیچ تهدیدی نمی‌تواند خدشه‌ای بر آن وارد کند و کشتی‌های نفتی بدون ترس از ایران وارد قاره آمریکا شده و به مقصد می رسند.

متأسفانه شناخت ما از ۱۵ خرداد کافی نیست

در ادامه این برنامه حاج آقا فرخ از شاهدان عینی ۱۵ خرداد طی سخنانی گفت: ۱۵ خرداد یک حرکت و تشخیص به موقع بود، که اگر نمی‌شد، ما انقلاب و این عظمت را نداشتیم.

وی افزود: متأسفانه شناخت ما از ۱۵ خرداد کافی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار