کد خبر: ۱۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس برگزار شد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه با حضور قابل توجه ایرانیان مقیم، دانشجویان، شیعیان بلاروس، لبنانی ها، بحرینی‌ها و چهره‌های دانشگاهی و رسانه‌ای بلاروس در محل سفارت جمهوری اسلامی در مینسک برگزار شد.

سعید یاری سفیر ایران در سخنانی ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام (ره) به تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و تاثیرات افکار ایشان پرداخت.

سفیر ایران تاکید کرد که بارزترین ویژگی شخصیتی امام راحل که ایشان را محبوب قلوب ایرانیان کرده است، "صادق " بودن با مردم و " ساده زیستی" بود.

یاری عنوان کرد: امام راحل " عزت " و " استقلال " را به ایرانی و ایران ارزانی کرد و احیای "بیداری اسلامی"، " ظلم ستیزی " و زنده نگهداشتن "مسئله فلسطین" مرهون افکار بلند و آینده نگری امام راحل در حوزه سیاست خارجی است.

در ادامه این مراسم، «شادورسکی» رئیس دانشکده روابط بین الملل، «گیگین»، رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس، «محراب اف» از شیعیان بلاروس در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت و افکار امام راحل را تبیین و از مقام شامخ ایشان تجلیل کردند.

این برنامه با پخش کلیپ‌هایی از زندگی امام راحل و روند تکوین و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و پس از آن یکی از دیپلمات‌های سفارت در خصوص "نماد " و "الگو " شدن امام راحل سخنرانی کرد و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز به قرائت نوشته‌ای در خصوص قیام ۱۵ خرداد و مقام والای امام راحل پرداخت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار