کد خبر: ۱۱۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰

ماهواره‌یک پژوهشگر آمریکایی سعی دارد الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را طوری آموزش دهد که بتوان ابتلا به کروناویروس را در نواحی فقیرنشین با کمک داده‌های ماهواره‌ای ردیابی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، یک دانشمند آمریکایی برای کمک به هماهنگی بهتر در ردیابی شیوع کروناویروس در نواحی فقیرنشین، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را با داده‌های تلفن همراه و تصاویر ماهواره‌ای آموزش می‌دهد.

هدف نهایی "جاشوا بلومنستوک" (Joshua Blumenstock)، پژوهشگر "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی" (UC Berkeley)، شناسایی افراد مبتلا با کمک فعالیت تلفن همراه آنها و بررسی نشانه‌های آشفتگی‌های اقتصادی است که با کمک تصاویر ماهواره‌ای ارزیابی می‌شوند.

بلومنستوک گفت: هدف من تنها یک چیز است؛ این که بررسی‌ها و داده‌های ماهواره‌ها و تلفن همراه را در اختیار دولت‌ها بگذارم تا شناسایی افراد مبتلا به کروناویروس، با دقتی بیش از گذشته انجام شود.

علاوه بر سازمان یافتن فعالیت دولت‌ها در نظارت و ارزیابی، فعالان حقوق انسانی نیز می‌توانند با کمک این فناوری، تلاش‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

بلومنستوک ادامه داد: باید تاکید کنم که آموزش دادن یک الگوریتم و ثبت تصاویر ماهواره‌ای نمی‌تواند یک راه‌حل فنی باشد و همه مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: کیفیت عملکرد این مدل‌های جدید یادگیری ماشینی، به داده‌هایی بستگی دارد که با آنها آموزش داده می‌شوند. این مدل‌ها نمی‌توانند جایگزین روش‌های متداول نظارت و ارزیابی باشند اما می‌توانند آنها را تکمیل کنند.

برچسب ها: ماهواره ، کروناویروس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار